روز شمار هفته پیوند اولیاء و مربیان در مدارس استثنایی کردستان اعلام شد

از سوی آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز شمار هفته پیوند اولیاء ومربیان در مدارس استثنایی استان اعلام شد.

«طالب محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، با تاکید براهمیت نقش خانواده‌ها و مشارکت و همکاری آنها در امور مدرسه اظهارداشت: برنامه‌های هفته پیوند اولیاء و مربیان از 24 تا 30 مهرماه در مدارس استثنایی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برگزار می‌شود.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: برگزاری انتخابات، کلاس و کارگاه‌های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

 

 

وی نقش اولیاء و مربیان در طراحی مسیر زندگی، نقش اولیاء و مربیان در آموزش، نقش اولیاء و مربیان در هویت بخشی، نقش اولیاء و مربیان در تعاملات ارتباطی، نقش اولیاء و مربیان در ایجاد نشاط، نقش اولیاء و مربیان در ارزش‌های دینی و نقش اولیاء ومربیان در انتخاب آگاهانه زمینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را عناوین روزهای هفته پیوند اولیاء و مربیان اعلام کرد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان بوده‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثر‌بخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

وی با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

 

 

محمدی گفت: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره‌مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

 

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص، توانمندی و علاقمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

کد خبر 1223507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha