معرفی ۲۱ نفر در گیلان به مراجع قضایی به جرم اختلاس

​ده‌ده‌جانی شمار افراد متخلف در حوزه تخلفات تحت تعقیب اداری، انتظاماتی و انتظامی را ۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۱ نفر از افرادی که به مراجع قضایی معرفی شدند عنوان تخلفشان اختلاس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سجاد ده‌ده‌جانی» شامگاه جمعه (۲۲ مهرماه) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای قانون و نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌ها از جمله وظایف سازمان بازرسی کشور محسوب می‌شود.

 

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه این سازمان در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲۰۴ فقره پرونده داشته است عنوان کرد: از این میان ۱۲۱ پرونده اصلاح امور، ۱۸ مورد کیفری و ۶۵ فقره هم در حوزه معرفی افراد به مراجع تخلفاتی، اداری و‌انتظاماتی بوده است.

 

ده‌‌ده‌جانی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال سازمان بازرسی استان گیلان ۱۲۶ پرونده داشته که ۷۴ فقره آن مربوط به اصلاح امور بوده و با توجه به تخلف که ۲۴ نفر مرتکب شدند ۱۰ فقره پرونده هم به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه تعداد ۴۰ فقره از گزارشات سازمان بازرسی استان گیلان به مراجع تخلفاتی، اداری، انظباطی و انتظاماتی معرفی شدند اضافه کرد: در این پرونده ها هم ۶۲ نفر به عنوان متخلف شناخته شدند همچنین سازمان بازرسی گیلان در شش ماهه نخست امسال ۳۴۲ فقره پیشنهاد اصلاح امور لازم الاجرا را برای دستگاه‌ها ارسال کرده است.

 

بازرس کل استان گیلان در پاسخ به این پرسش که رایج ترین تخلفات چه بوده است اذعان کرد: اگر بخواهیم به آمار شش ماهه امسال نگاهی بیندازیم می‌بینیم ۲۱ نفر از افرادی که به مراجع قضایی معرفی و تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند عنوان تخلفشان اختلاس ، یک نفر تضییع اموال عمومی و یک نفر اخذ وجه خلاف ضوابط و مقررات بوده است.

 

ده‌‌ده‌جانی ادامه داد: در حوزه تخلفاتی که تحت تعقیب اداری، انتظاماتی و انتظامی قرار گرفتند ۱۵ نفر نقض قوانین و مقررات داشتند، ۲۱ نفر کم کاری و سهل انگاری در انجام وظایف محوله بوده، ۱۸ نفر اختلاس، و در حوزه اعمال و رفتار شئون شغلی و اداری هم یک نفر مرتکب تخلف شده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سهل انگاری رؤسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات به سازمان بازرسی هم پنج نفر مرتکب تخلف شدند اذعان کرد: در بخش تسامح در حفظ اموال و‌ وجوه دولتی هم یک نفر مرتکب تخلف شده و مجموعا شمار افراد متخلف در حوزه تخلفات تحت تعقیب اداری، انتظاماتی و انتظامی به ۸۶ نفر می‌رسد.

 

بازرس کل استان گیلان در مورد اینکه چند درصد از پرونده‌های بازرسی استان منجر به پرونده‌های کیفری و تخلفاتی شدند افزود: تا این لحظه ۵۲ فقره پرونده اصلاح امور از سوی سازمان بازرسی کل گیلان ارسال شده و ۲۵ پرونده هم مربوط به کیفری و اداری بوده‌اند و میتوان گفت ۴۸ درصد از پرونده‌های بازرسی کل گیلان منجر به معرفی افراد به مراجع قضایی و تخلفاتی شده است.

 

ده‌ده‌جانی خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال بیش از ۶۰ فقره گزارش هشداری مانند گزارش جا به جایی اموال ، جلوگیری از وجوه دولتی و یا تغییر کاربری از سوی بازرسی استان گیلان برای مقامات مربوطه استان صادر شده است که اگر ارسال نمی‌شد فعل تخلف انجام میشد و آنوقت مجبور به مچ گیری می‌شدیم.

 

کد خبر 1223541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha