کانون های فرهنگی و هنری درگیر مشکلات مالی هستند/ کانون ها مورد بی مهری قرار گرفته اند

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری در بعد مالی درگیر مشکلات بسیاری هستند، گفت: متاسفانه اینها مورد بی مهری قرار گرفته اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را فراموش نکنید، گفت: متاسفانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از بعد مالی درگیر مشکلات بسیاری هستند. در سال های اخیر حملات به بودجه بخش فرهنگ بسیار زیاد بود و مسایلی که این روزها شاهد آن هستیم به دلیل کم توجهی ما به بخش فرهنگ بوده است.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده ای در حال حاضر به دنبال این هستند که نسل جوان ما را از انقلاب و نظام و اسلام دور کنند، اینها همان کسانی هستند که در سال های اخیر هر موقع که آمدیم اعتباراتی برای کارهای فرهنگی در نظر بگیریم با آن مخالفت کردند. در واقع اینها تلاش کردند که افکار عمومی را علیه اختصاص بودجه های فرهنگی بسیج کنند و این کار را نیز کرده اند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه کمترین حمایتی از فعالیت های فرهنگی و دینی در کشور صورت نگرفت و آنچه نیز که در این حوزه اتفاق افتاده است، کمک های مردمی بوده است که انجام شده است. کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این رابطه مورد بی مهری قرار گرفته اند.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید در قانون برنامه هفتم توسعه حمایت های لازم را برای این کانون ها پیش بینی کنیم. در بودجه 1402 نیز اعتبارات لازم را در راستای حمایت جدی از فعالیت این کانون ها در نظر بگیریم، در عین حال دولت را موظف کنیم که از همان ابتدای سال بودجه بخش فرهنگ را بدهد نه اینکه در روزهای آخر اسفند بودجه این بخش ها را بدهد و به آنها بگویند سند و فاکتور جور کنید و پولتان را بگیرید. آن موقع کاری انجام نخواهد شد و خروجی نخواهد داشت و فقط پول حیف و میل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مجلس تلاش خواهد کرد در بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه این تفکر را حاکم کند که فرهنگ و نیازمندی هایش را در اولویت قرار دهد و دولت را نیز مکلف کنیم که هر ماهه اعتبارات مربوط به حوزه فرهنگ را اختصاص دهد.

 

 

کد خبر 1223590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha