جدیت طلاب خواهر در تحصیل معارف اسلامی بیش از هر زمان دیگر لازم است

آیت الله نورمفیدی گفت: جدیت و کوشش طلاب خواهر در تحصیل معارف اسلامی بیش از هر زمان دیگر لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران گفت: وحدت مهمترین گام و لازم‌ترین شرط تحقق نوین تمدن نوین اسلامی است که همه امت اسلامی باید به آن توجه کنند و همه افراد این مسئله را باید جدی بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه وحدت این نیست که یک فرقه دست از مذهب خود بردارد و به مذهب دیگر رو آورد که این مانع وحدت است، افزود: وحدت به معنای شیعه شدن سنّی و یا سنی شدن شیعه نیست؛ وحدت این نیست که همه مذاهب و فِرَق اسلامی کنار روند و چیز جدیدی به وجود آوریم که این مسئله امکان ندارد، بلکه هر یک از شیعه و سنی باید به یکدیگر احترام بگذارند، احترام متقابلی که مقام معظم رهبری همواره بر آن اشاره دارند.

 

وی با اشاره به وظیفه تبلیغ طلاب و روحانیون، گفت: بعد از تحصیل و تهذیب باید امر تبلیغ را انجام داد و به دیگران کمک کرد که این کار حوزه است.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به طلاب خواهر، افزود: تا مدتی که در حوزه‌های علمیه هستید، خوب تحصیل کنید و با تحقیق و پژوهش کار کنید و برای تهذیب نفس که بزرگان بر آن تأکید کردند، تلاش کرده و گناه نکنیم که این بالاترین ریاضت است.

 

وی با بیان اینکه جدیت و کوشش طلاب خواهر در تحصیل معارف اسلامی بیش از هر زمان دیگر لازم است، اظهارداشت: ما در مقابل جنگ فرهنگی در همه زمینه ها قرار گرفته ایم و برای اینکه حضور شایسته و مبارکی در مقابل این جنگ داشته باشیم، باید راه انبیاء را دنبال کنیم تا بتوان از راه خدا و صراط مستقیم دفاع کرد و این باید نهایت آرزوی ما باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: هر چه بیشتر در راه انبیاء قدم بگذارید، موجب خشنودی خداوند می شود که بهترین خشنودی «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَی اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» است، به طور قطع هیچ عمل صالحی به اندازه عمل انبیاء سراغ نداریم؛ عمل صالح زیاد است، اما هیچ یک به اندازه این عمل نیست.

 

 

 

کد خبر 1223624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha