میزان شوری آب در محدوده طرح غدیر با اجرای طرح میان‌مدت اضطراری به ۶۰۰ کاهش یافت

خلیلیان با اشاره به طرح میان‌مدت اضطراری آبرسانی غدیر که طی ۱۰ ماه به سرانجام رسید گفت: با اجرای این طرح میزان شوری آب که پیش از این در محدوده طرح غدیر حداقل یک هزار و ۸۰۰ و حداکثر سه هزار بود به ۶۰۰ کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان امروز شنبه (۲۳ مهر) در حاشبیه بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ اهواز، با اشاره به چگونگی اجرای ابرپروژه غدیر در استان اظهار کرد: ابرپروژه آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در بدو ورود دولت سیزدهم پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان تصمیمات لازم در خصوص این پروژه اتخاذ شد تا به وسیله آن مشکل آب شرب نیمی از جمعیت استان حل شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پس از دریافت مسئولیت، ستادهای مربوط به اجرای این طرح تشکیل شد افزود: ابرپروژه غدیر در ۲ سطح ملی از طریق وزارت نیرو و استانی دنبال شد تا بتوانیم کارها را تسریع کنیم.

 

وی مدت زمان اجرای طرح اصلی آبرسانی غدیر را ۲ سال اعلام کرد و پیرامون اجرای طرح میان‌مدت اضطراری در راستای طرح اصلی تصریح کرد: طرح اصلی غدیر باید طی ۲ سال به پایان برسد اما در راستای طرح اصلی یک طرح میان‌مدت اضطراری را کلید زدیم تا بتوانیم مشکل آب شرب را برطرف کنیم؛ خوشبختانه این کار طی ۱۰ ماه به سرانجام رسید و میزان شوری آب که پیش از این در محدوده طرح غدیر حداقل یک هزار و ۸۰۰ و حداکثر سه هزار بود به ۶۰۰ کاهش یافت.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب طرح غدیر به استاندارد‌های اروپا رسیده است اضافه کرد: پیش از اجرای طرح آبرسانی غدیر مردم آرزو داشتند که آب دز از شمالی‌ترین نقطه استان به جنوبی‌ترین نقاط خوزستان برسد که با اجرای طرح میان مدت به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

 

وی به مناطق تحت پوشش طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و ادامه داد: طرح میان‌مدت غدیر ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد و طرح اصلی آن طی ۲ سال آینده به پایان می‌رسد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به وجود پنج طرح بزرگ در خوزستان که کل جمعیت استان را در بر می‌گیرند ابراز کرد: طرح غدیر مناطق مرکزی، غربی و بخشی از شهرهای اصلی جنوبی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ طرح‌های دیگر نیز در حال اقدام هستند اما عمده مشکل استان در بحث شوری آب مناطقی است که طرح غدیر در آنها اجرا شد.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از قرارگیری یک هزار و ۵۰۰ روستا در طرح غدیر اذعان کرد: خوشبختانه موفق شدیم که یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر را تحت پوشش قرار دهیم که در حال حاضر آب بخشی از آنها پایدار شده و ۹۱۳ روستا نیز از آب جدید استفاده می‌کنند و مشمول طرح غدیر شدند.

 

خلیلیان در پایان یاد آور شد: ابرپروژه غدیر یکی از طرح‌های بزرگی است که در دولت سیزدهم با سرعت انجام شد و افزون بر طرح غدیر طرح‌های دیگری در استان وجود دارد که در حال اجرا هستند.

 

کد خبر 1223627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha