۶ هزار و ۱۰۰ زوج جوان در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۱۰۰ زوج جوان در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

«علی اصغر هدایتی» درباره پرداخت تسهیلات ازدواج به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طی نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۸۵۹ فقره وام ازدواج به مبلغ ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی افزود: اکنون ۶ هزار و ۱۰۰ زوج جوان در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

 

وی در خصوص تسهیلات فرزندآوری و جوانی جمعیت هم گفت: نیمه اول امسال پنج هزار و ۷۷۸ فقره وام فرزند آوری به ارزش  دوهزار و ۵۱۱ میلیارد ریال  در استان پرداخت شد.

 

هدایتی اظهارداشت: 950 فقره وام فرزندآوری در شعب بانک ملت پرداخت شد که بیشترین میزان را در میان بانک های استان دارد و پس از آن بانک سپه با ۹۲۶ فقره، بانک صادرات با ۸۷۵ فقره و بانک ملی ۶۷۰ فقره در رده های بعدی قرار دارند.

 

وی افزود: بانک ها مکلف به پرداخت وام فرزند آوری هستند اما از آن استقبال نمی کنند به طوری که برخی از بانک ها از جمله پاسارگارد، اقتصاد نوین و سرمایه در این زمینه پرداخت تسهیلات نداشته اند.

 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی تصریح کرد: سقف تسهیلات فرزندآوری برای فزرند اول تا پنجم به ترتیب 20، 40، 60، 80 و 100میلیون تومان است که با نرخ چهار درصد محاسبه می‌شود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره میزان منابع بانک های استان گفت: منابع بانک های دولتی استان در نیمه نخست امسال ۲۰۵ هزار و ۵۵۸ میلیون ریال ثبت شده که این رقم ۱۷.۵ درصد نسبت به پایان سال گذشته افزایش یافته است.

 

هدایتی با اشاره به افزایش ۳۳.۲۳ درصدی مصارف بانک های استان گفت: میزان مصارف بانک های استان در نیمه نخست امسال ۳۰۵ هزار و ۶ میلیارد ریال ثبت شده است.

 

 

کد خبر 1223633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha