جهاد تبیین به عنوان یک جهاد اکبر باید در اولویت کار مساجد قرار گیرد

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به نقش اساسی مساجد در جهاد تبیین گفت: در حال حاضر جهاد تبیین به عنوان یک جهاد اکبر باید در اولویت کار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید محمد‌علی قاضی دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، پیرامون ۱۹ مهرماه سالروز پیام رهبری در خصوص کانون‌های مساجد اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نشان‌دهنده اهمیت فعالیت پررنگ‌تر شدن این موضوع در مساجد است.

 

امام جمعه دزفول افزود: مهمترین تاکید رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت تمام ارکان مسجد از جمله بسیج، امام جماعت و اعضای جلسات قرائت قرآن است، لذا ضرورت دارد کانون‌های مساجد فعالیت بسیج و نقش محوری آنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس را الگو قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس بیشترین مدیریت محلات با محوریت مساجد صورت می‌گرفت که همین موضوع در حوزه‌های مختلفی چون امنیت، حل مشکلات معیشتی و رفع اختلافات نتایج مثبتی داشت.


حجت‌الاسلام قاضی دزفولی ورود کانون‌های مساجد در جهاد تبیین مورد نظر رهبری را ضروری دانست و ابراز کرد: دشمن با تحریف و قلب حقایق در مقام توجیه جنایت و تهاجم است، لذا در حال حاضر جهاد تبیین به عنوان یک جهاد اکبر باید در اولویت کار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری قرار گیرد و مساجد نقش اساسی و مهمی در این خصوص می‌توانند ایفا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد برای آنکه بتوانند در آینده تاثیرگذار باشند باید جهاد تبیین را در راس برنامه‌های خود قرار دهند تصریح کرد: اگر کانون‌های مساجد که نقش اساسی در جامعه امروز دارند در جهاد تبیین موفق عمل نکنند، دشمن از این نقطه ضعف استفاده می‌کند و به نظام و انقلاب ضربه می‌زند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی به برخی فعالیت‌های کانون‌های مساجد شهرستان دزفول اشاره کرد و یاد آور شد: خوشبختانه در این ایام اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله تامین بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه و برنامه‌های فرهنگی توسط کانون‌های مساجد در نقاط مختلف شهرستان انجام شده اما ضروری است حوزه فعالیت کانون‌ها بیشتر شود.

 

کد خبر 1223649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha