تحصیل ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین

مشهدی گفت: در استان قزوین نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند که امکان جذب یک هزار دانشجو در طی سال های آتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمیدرضا مشهدی» در جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین که امروز (شنبه ۲۳ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در خصوص دانشگاه فرهنگیان جذب دانشجو بسیار متاثر از دولت هایی است که روی کار آمده اند و این امر خوب نیست به طوری که در پایان دولت هاشمی سالی ۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شد و این عدد در پایان دولت خاتمی به ۴ هزار نفر در سال رسید.

 

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ادامه داد: در دولت نهم و دهم آمار پذیرش سالانه دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ هزار نفر رسید و در ابتدای دولت روحانی آمار کاهش یافت و به ۶ هزار نفر رسید تا اینکه با حضور مقام معظم رهبری در پردیس دانشگاه فرهنگیان و فرمایشات مهمی که داشتند آمار ورودی ارتقا یافت و امروز ۱۱۵ هزار نفر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در کشور داریم.

 

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در دوره جنگ تحمیلی آمار شهدای دانشجوی کشور حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود و در آن زمان تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چهار درصد دانشجویان کل کشور بود، ولی از حدود ۷ هزار و ۵۰۰ شهید یک هزار و ۷۰۰ شهید متعلق به دانشجویان تربیت معلم بود.

 

مشهدی با اشاره به کسری دانشجو معلم افزود: کسری جذب دانشجو در دولت قبل موجب شده سالانه ۱۰۰ هزار نفر دانشجو نیاز باشد که جذب کنیم و با تأمین این تعداد دانشجو این کسری را می توان جبران کرد.

 

وی توضیح داد: در استان قزوین نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو از دانشجو معلم تا مهارت آموز در هفت رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و با توجه به مجوزهای صادر شده از سوی شورای گسترش آموزش عالی، امکان جذب یک هزار دانشجو در رشته های دیگر هم در طی سال های آتی وجود دارد.

 

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اعلام کرد: بنابراین یکی از چالش های پیش رو گسترش کمی و کیفی فضاهای آموزشی و سراهای دانشجویی است.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مبرم آموزش و پرورش به معلم در شرایط فعلی و سال های آتی، وظیفه خطیر دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها مرجع تأمین کننده معلم برای آموزش و پرورش، توجه به تأمین فضا و امکانات مورد نیاز برای تربیت معلم در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهم ضروریات است.    

 

مشهدی در ادامه یادآور شد: ترکیب مدیریتی دانشگاه فرهنگیان هیئت امنایی است و استاندار رئیس هیئت امنای دانشگاه هستند و پنج سال پیش جلسه هیئت امنا را داشتیم و تاکنون تشکیل نشده است و درخواست داریم جلسه تشکیل شود.

 

کد خبر 1223671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha