مراکز علمی کاربردی باید به مراکز کاریابی تبدیل شود/فراخوان جذب مدرس خِبره در کشور منتشر می‌شود

فکور گفت: مراکز علمی کاربردی باید به مراکز کاریابی تبدیل شود و دانشجویان را برای شغل‌یابی پرورش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «شاهین فکور» ظهر شنبه (۲۳مهرماه) در جمع اصحاب رسانه کردستان با تبریک هفته تاسیس دانشگاه علمی کاربردی و سی و یکمین سالگرد تاسیس این دانشگاه اظهار کرد: در سال 1370 طرح تاسیس این دانشگاه مطرح شد که هدف آنها تامین نیاز بازارکار بوده و از این‌رو دانشگاه بدنبال تربیت نیروی ماهر و کارآمد در قالب پروژه‌های مهارت‌افزایی و کارآفرینی است.

 

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان افزود: اگر راهبردهای این دانشگاه به اشتغال منتهی شود مسیر خود را درست رفته است.

 

 

وی تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی باید به مراکز کاریابی تبدیل شود و دانشجویان را برای ایجاد شغل پرورش دهد.

 

 

فکور با اعلام اینکه دوره‌های پودمانی، کوتاه مدت و مهارتی از ویژگی‌های دانشگاه علمی کاربردی است، اعلام کرد: این موارد دانشجو را تربیت و برای مهارت‌آموزی و کارآفرینی تربیت خواهد کرد.

 

 

وی یادآور شد: توجه بیشتر دولت و مسئولان به این دانشگاه برای تحقق اهداف نیاز است و باید به اهداف این دانشگاه توجه شود.

 

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه هدف ما افزودن فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه نیست، افزود: در حال حاضر ۴۳ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهها در کشور بیکار هستند.

 

 

پذیرش ۱۲۰۹ دانشجوی جدید در مراکز علمی کاربردی کردستان

 

 

فکور اذعان کرد: ۱۳ مرکز آموزشی علمی کاربردی بجز در شهرهای دهگلان و کامیاران در کل استان با ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو داریم و امسال نیز یک‌هزار و ۲۰۹ نفر دانشجوی جدید پذیرفته شده‌اند‌.

 

 

وی تصریح کرد: اقتصاد آموزشی باید به سمت اقتصاد مهارتی پیش برود و حرکت در مسیر اکوسیستم یا زیست بوم فناوری را شاهد باشیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه معتقدم در سرکلاس درس مهارت ایجاد نمی‌شود، گفت: باید زیرساخت‌های فناورانه را در مراکز دانشگاهی فراهم کنیم و همه مراکز باید حداقل یک مرکز نوآوری و فناورانه داشته باشند.

 

 

فکور خاطر نشان کرد: تا پایان سال خانه خلاقیت خواهیم داشت و ایده‌ها نوآورانه جوانان در مراکز نوآورانه پردازش و بررسی می‌شود.

 

 

برگزاری چند رویداد بین‌المللی در کردستان تا پایان سال‌جاری

 

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان اضافه کرد: بین‌الملل شدن یکی از مراکز علمی کاربردی استان کردستان نیز در دستور کارهای استان است و سعی بر این است تا پایان سالجاری باید چند رویداد دوجانبه را با اقلیم کردستان عراق در قالب کارگاه آموزشی کوتاه مدت، نمایشگاه و یا همایشی اجرا کنیم.

 

 

وی گفت: از ویژگی‌های دیگر این دانشگاه داشتن مدرس خبره براساس مهارت و توانایی است که در کشور فراخوان داده می‌شود و یک‌هزار و ۵۰۰ مدرس خبره و با داشتن مهارت مختلف جذب خواهند شد.

 

 

فکور اضافه کرد: ۷۵ رشته کاردانی و ۸۰ رشته کارشناسی ناپیوسته در مراکز علمی کاربردی تدریس می‌شود و در چهار گروه فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و صنعت رشته‌ها تعریف شده‌اند.

کد خبر 1223672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha