سه هزار  میلیارد تومان از محل سفر استانی دولت به مازندران تخصیص یافت|لزوم جذب سرمایه گذار برای توسعه استان

حسینی پور با بیان اینکه بودجه سفر استانی دولت جوابگوی توسعه استان مازندارن نیست، افزود: جذب سرمایه گذار برای رشد و توسعه استان مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمود حسینی پور امروز( ۲۳مهر) در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران ضمن گرامیداشت ایام منتسب به ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: ائمه اطهار(علیهم السلام) تکیه های بزنگاهی ملت مومن و خداجوی ایران اسلامی هستند که در عرصه های مختلف مسیر راه را برای ما روشن می کنند.مدد و کمک اهل بیت(علیهم السلام) همیشه زمینه ساز رهایی از گذرگاه های سخت تاریخی بوده است. 

 


استاندار مازندران با بیان اینکه امروز در مصوبات دولت آن چیزی که در سفر رئیس جمهور به استان مازندران اختصاص یافته تاکنون سه‌هزار میلیارد تومان اعتبار بوده، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی و مصوب هفدهمین سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان مازندران پیگیری‌های مستمر خود را انجام دهند تا در زمان مقرر طرح‌های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی به سرانجام برسد.

 

وی با اشاره به اتمام دور اول سفر استانی رئیس جمهور، ادامه داد: به طور حتم اگر نتوانیم تمامی اعتبارات دور اول سفر استانی رئیس جمهور به مازندران را جذب کنیم فرایند تصویب طرح‌های جدید در دور  دوم سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت. به طور حتم این چالش موجب کُند شدن روند توسعه استان خواهد شد.

 

حسینی پور با بیان اینکه باید فراتر از بودجه رسمی استان در راستای رشد وتعالی استان به دنبال مولد سازی باشیم، گفت: فاینانس استان مازندران با چین اتفاق بسیار مبارک در دولت سیزدهم بوده است. 

 

وی یادآورشد: مازندران، اولین استان کشور است که موفق شده با چین در جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه برق به توافق برسد.

 

حسینی پور به مشکل راه در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: امید است با همکاری بسیج سازندگی سپاه کربلا باقی مانده راه های روستایی استان به راه دسترسی ایمن و مناسب دست یابند.

 

وی باید زیرساخت های کریدور شمال به جنوب در این استان با استفاده از ظرفیت بنادر امير آباد، نوشهر و فریدونکنار باید ایجاد شود، گفت: توسعه استان باید در سایه مولد سازی ها محقق شود.

 

حسینی پور بهره‌مندی از دو فروند هواپیمای کارگو را برای حمل و نقل هوایی بار موثر دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید در جذب موصوبات سفر استانی دولت تلاش کنند و نباید ریالی از مصوبات سفر استانی برگشت بخورد.

کد خبر 1223696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha