اتفاقات اخیر تلنگری برای توجه بیشتر به مباحث آموزشی و تربیتی است

کبیری گفت: در خیلی از امورات به خصوص تربیت معلم و اساتید ضعف داریم و اینها باید جبران شود و اتفاق اخیر تلنگری است که مقداری به خود آمده و فکر کنیم کجای بحث های تربیتی و آموزشی دچار ضعف بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابوالحسن کبیری» در جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین که امروز (شنبه ۲۳ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات شان هم بحث  کمی و هم کیفی دانشگاه فرهنگیان را مطرح کردند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: کسانی هستند که اعتشاشات را هدایت می کنند و با توجه به رصدی که داریم حتی در دانشگاه ها و مدارس برخی اساتید دانشجویان و دانش آموزان را تحریک می کنند.

 

وی عنوان کرد: برخی اساتید به شکلی به کار گرفته می شوند که صلاحیت لازم را ندارند و از سویی افرادی کنار گذاشته می شوند که واجد شرایط هستند.

 

کبیری اعلام کرد: آن استادی که خود محرک است و دبیری که خود سر کلاس، سرود آزادی کذایی را برای دانش آموزان می خواند، اینها همه رصد می شوند و البته مسئولیت اصلی بر عهده متولیان امر است.

 

وی تصریح کرد: کسانی را باید در کسوت استادی قرار دهیم و دانشجویان و معلمانی را باید تربیت کنیم که در آینده فرزندان ما می خواهند سر کلاس اینها بنشیند، استادی بود ریشه های انقلاب اسلامی را تدریس می کرد ولی چیزی که تفهیم نمی کرد دشمنی و خصومت استکبار با جمهوری اسلامی بود و به جای بیان مطالب بصیرتی، بر عکس عمل می کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: واقعیت این مطلب که دانش آموزی آمده جسارت و بی احترامی به مقدسات و اصول اساسی اسلام دارد، نشانه این است ما درست کار نکرده ایم.

 

وی تأکید کرد: زمینه های تربیتی درست را باید ایجاد کنیم چطور در دوران گذشته کسانی از خانه بیرون نمی آمدند چراکه می خواستند حجاب را رعایت کنند، این نشان می دهد در خیلی از امورات به خصوص تربیت معلم و اساتید ضعف داریم و اینها باید جبران شود و اتفاق اخیر تلنگری است که مقداری به خود آمده و فکر کنیم کجای بحث های تربیتی و آموزشی دچار ضعف بوده است.

 

کبیری یادآور شد: البته فرهنگ بن مایه ای است که خیلی از دستگاه ها و مجموعه ها دخیل هستند ولی آنچه سهم ما سهم این جامعه ای که گردهم آمدیم به عنوان آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است این بوده که باید دقت داشته تا جبران مافات داشته باشیم.

 

کد خبر 1223699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha