اعطای لقب«نویسنده بین المللی شجاعت» برای سال ۲۰۲۲ به دکتر«عبدالجلیل السنکیس» از بحرین

سازمان بین المللی قلم به دکتر«عبدالجلیل السنکیس» لقب «نویسنده بین المللی شجاعت» برای سال ۲۰۲۲ میلادی را اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان بین المللی قلم در مراسمی که در کتابخانه بریتانیا برگزار شد، به «دکتر عبدالجلیل السنکیس» لقب «نویسنده بین المللی شجاعت» برای سال 2022 میلادی را اعطا کرد.

 

این سازمان اعلام کرد: دکتر السنکیس بیش از یک دهه را در زندان های بحرین گذرانده است. جایی که به دلیل نقشش در اعتراض های دموکراسی خواهانه در سال 2011 میلادی درحال گذراندن حبس ابد است. او در اعتراض به مصادر دسته نوشته هایش که سال ها روی آن کار می کرد، و بدرفتاری با او در زندان در ژوئیه 2021 میلادی اعتصاب غذا کرد.

این سازمان نسبت به سلامتی السنکیس ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری او و بهبود شرایط زندانش به ویژه بازگرداندن نسخه خطی به خانواده اش شد.

 

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، «مالوری بلکمن» نویسنده و برنده جایزه پن پینتر 2022 میلادی گفت: هنگامی که برای نخستین بار درباره وضعیت ناراحت کننده دکتر السنکیس شنیدم، بلافاصله از تعهد او نسبت به ایجاد تغییر در وطنش از جمله بررسی روش های مورداستفاده برای سرکوب آزادی بیان شگفت زده شدم.

وی افزود: او بیش از یک دهه در زندان بوده است و بیش از 400 روز در اعتصاب غذا و بدون غذای جامد بوده است که این مسئله نشان می دهد که وی مرد بی نهایت شجاعی است و کلمه شجاعت را می داند.

 

این روزنامه اعلام کرد: جایزه نویسنده شجاعت بین المللی به السنکیس را  «سید احمد الوداعی» مدیر موسسه حقوق و دموکراسی بحرین به نمایندگی از وی پذیرفت.

کد خبر 1223710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha