بهره گیری از ساحت نبوی در سه کلیدواژه حکمت، مهر و عزت/دشمن در صدد فعال سازی گسل نسلی در جامعه ما است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور گفت: ما از ساحت نبوی برای مواجه با همه شرایط از جمله شرایط فتنه انگیز می توانیم بهره ببریم که برای این منظور از سه کلیدواژه حکمت، مهر و عزت باید استفاده کرد.

 

 خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، حجت الاسلام «محمد جواد حاج علی اکبری» در مراسم شکرانه خدمت که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد؛ ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: ما از ساحت نبوی برای مواجه با همه شرایط از جمله شرایط فتنه انگیز می توانیم بهره ببریم که برای این منظور از سه کلیدواژه حکمت، مهر و عزت باید استفاده کرد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور افزود: مومنین باید از حکمت بهره مند باشند و در ساحت او مهر آموخته باشند و وجود خود را سرشار از رحمت کنند، اگر حکمت و رحمت باشد از لطف خدا سفره داری می کند و در صورت عزت از جامعه ایمانی صیانت می کند و سوم عزت است که در وجود پیامبر در قله است.

 

وی با بیان اینکه این سه اخلاق نبوی است همان گونه که در آیه 21 سوره احزاب آمده است: « فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» اسوه یعنی مومنین باید از پیامبر (ص) اخلاق حسنه را به ارث برده باشند؛ گفت: اکنون نهضت اسلامی مبتنی بر اندیشه و مهندسی نبوی یکی از حساس ترین بخش های این حرکت بزرگ الهی است که همراه با بشارت است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: نظام اسلامی بر اساس مهندسی نبوی توسط امام راحل (ره) ایجاد شده و قدم های بلندی برداشته شد که باعث غیظ کفار شده است، آنها نمی توانند اسلام را تحمل کنند لذا هر چه این حرکت جلوتر می رود دشمنی ها بیشتر و طراحی ها خطرناک تر می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس سیره نبوی در حواث فتنه گوناگون باید نگاه ما حکیمانه و ژرف کاوی باشد؛ گفت: مومن حکیم است، در شرایط مختلف ریشه و عوامل را می بیند و تحلیل دارد، امروز عین این حکمت در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی می بینیم .

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور با تاکید بر همراهی نگاه محاسباتی مسئولین بر مبنای نگاه محاسباتی رهبر معظم انقلاب؛ بیان کرد: در این نگاه حکیمانه ما باید کلید واژه های رهبری و لایه های گوناگون فتنه چون لایه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی را بفهمیم، تحلیل و تبیین کنیم یعنی زمینه هایی که جامعه ما را فتنه پذیر می کند را باید در نظر بگیریم و تحلیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه از این مراحلی که الان کشور با آن درگیر است عبور خواهیم کرد اما بخش های پنهانی آن فعال خواهد ماند؛ افزود: دشمن در صدد فعال سازی گسل نسلی در جامعه ما است که بسیار خطرناک است. اینکه شما می بینید دشمن در این مدت اغتشاشات بیش از ۱۷ هزار دروغ در ذهنیت اجتماعی پمپاژ می کند، یعنی تمام ساز و برگ خود را در حوزه جنگ شناختی ریخته است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: این بدین معناست که دشمن در عملیات خود جدی است لذا باید با نگاه عمیق جامعه نخبگانی، فرهیختگان و قرآنی ها به فریاد برسند و وارد این میدان شوند و تنها راه نجات در این بخش ورود در حوزه تربیت است؛ در این حوزه باید نسل جدید را با اتصال به قرآن و عترت در برابر هر فتنه ای بیمه و زمینه رشد و تعالی او را فراهم‌ کنند.

 

وی با بیان اینکه این عملیات دشمن به ما یادآوری کرد که از دل تهدیدها باید فرصت ها را شناسایی و استخراج کرد؛ افزود: ما باید توجه ویژه ای به نسل کودکان و نوجوانان داشته باشیم چرا که با اتصال کودکان و نوجوانان به قرآن و عترت موجب می شود فکر و قلب آنها در مسیر اهل بیت قرار گیرد و بیمه شوند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور با اشاره به کار فرهنگی در کنار قضایی که مورد تاکید رهبری بوده است؛ گفت: باید هم رافت وکار تربیتی نسبت به جوانان هیجان زده در این اغتشاشات صورت گیرد و هم برخورد جدی با عاملان صورت گیرد تا در برابر دشمن عزت خود را نشان دهیم.وی در پایان از خدمات اوقاف خراسان رضوی تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1223736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha