کتاب «شوق وصال» شرح خدمات یک انسان بزرگ است

حجت الاسلام کلانتری گفت: تاریخ بشر با کتاب حفاظت شده است و کتاب «شوق وصال» شرح خدمات یک انسان بزرگ است و خدمت به بندگان خدا در نزد خداوندی متعال ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، امروز شنبه (23 مهر) در آیین رونمایی از کتاب «شوق وصال» که در کتابخانه آستان احمدی و محمدی(ع) به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت: انس با کتاب، تبلیغ کتاب و ترویج علم و دانش از عبادت های بزرگ محسوب می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با تاکید بر اینکه عظمت و ارزش کتاب در دنیا پایان نمی یابد، افزود: ارزشمندی کتاب تا جایی است که خدای متعال، معجزه آخرین پیامبر الهی را کتاب قرار داد. 

وی کتاب را بزرگترین معجزه در تاریخ بشریت دانست و تصریح کرد: کتاب مهم ترین چیزی بود که می توانست برای انسان عصر خاتم تحول ایجاد کند.

آیت الله کلانتری ادامه داد: تاریخ بشر با کتاب حفاظت شده و  اگر کتاب نبود بسیاری از دستاوردهای بزرگ بشریت گم می شدند‌ و کتاب «شوق وصال» شرح خدمات یک انسان بزرگ است و از آنجا که این خدمت به زائران اهل بیت (ع) خلاصه شود، ارزش کار چندین برابر است و تمام فضای حرم مطهر شاهچراغ (ع) شاهد اثرات تلاش های آیت الله دستغیب است.

سعيد رحيميان، هم در این مراسم گفت: «شوق وصال» جلدی از تاریخ شفاهی ایران و برگی از برگ های زرین حیات معنوی این مرز و بوم است و خاندان دستغیب در طول قرن های اخیر، خدمات گسترده ای به شیراز و سایر نقاط فارس ارائه کرده و از احیا کنندگان فرهنگ و معنویت هستند.

استاد گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز تاکید کرد: زندگی معنوی آیت الله سیدمحمدمهدی دستغیب در اخلاص در طلب و استقامت خلاصه می شود و وی همواره دغدغه خود شناسی و خداشناسی داشت.

کد خبر 1223770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha