کنگره علمی امناء الرسل  در نجف اشرف برگزار می شود

کنگره علمی امناء الرسل با هدف تکریم شخصیت علمی آیت الله موسوی الخِرسان از علمای عراق ۲۶ و ۲۷ مهر در نجف اشرف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام رضا اسکندری امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره علمی امناء الرسل در نجف گفت: این کنگره در راستای تقویت تعاملات علمی حوزه علمیه قم و نجف اشرف برگزار می‌شود تا فضلا و طلاب در کنار این تعاملات بتوانند، آثار علمی بیشتری را در عرصه جهانی ارائه دهند.

 

دبیر کنگره علمی امناء الرسل، تکریم علما و تبیین و معرفی آثار علمی شان را یکی دیگر از رویکرد‌های این کنگره عنوان کرد و افزود: در این کنگره از شخصیت علمی آیت الله محمدمهدی موسوی الخرسان تکریم و آثار فراوان علمی وی در قالب یکصد جلد کتاب که بخشی از آن‌ها چاپ شده و بخشی دیگر در دست چاپ است معرفی می‌شود.

 

وی افزود: تاکنون هشتاد مقاله در پنج موضوع اخلاق و معنویت آیت الله الخِرسان، آثار علمی ایشان، روش‌های پژوهشی آیت الله الخرسان، تعاملات با حوزه‌های علمیه و تبیین اقدامات و تلاش‌های علمی و پژوهشی این اندیشمند بزرگ حوزه علمیه نجف اشرف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

 

دبیر کنگره علمی امناء الرسل گفت: بعد از برگزاری این کنگره در نجف اشرف، کنگره دیگری تا یک ماه آینده در قم نیز برگزار می‌شود.

 

سید محمدمهدی موسوی خِرسان، فقیه، تاریخ‌دان و محدث شیعی است که هم اکنون در نجف اشرف زندگی می‌کند. از اساتید ایشان می‌توان به حضرات آیات عظام سید ابوالقاسم خویی، سید عبدالهادی شیرازی و سید محسن حکیم اشاره کرد.

 

آیت الله خرسان جزء علمای بسیار پرتلاش در زمینه تالیف کتاب است برخی از آثاری وی عبارتند از موسوعه ابن ادریس حلی، موسوعه عبدالله بن عباس و تحقیق و تصحیح کتبی چون: بحارالانوار، عیون اخبارالرضا، خصال صدوق، امالی صدوق، اکمال الدین و تمام النعمة، توحید صدوق و…

 

کتاب موسوعه عبدالله بن عباس وی که در ۲۱ جلد منتشر شده‌است، در سی و چهارمین همایش کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برنده جایزه برگزیده در حوزه دین و سیره نویسی شد.

کد خبر 1223779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha