توسعه فرهنگی مناطق محروم در عدالت خواهی دولت رقم می خورد

تمنایی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم گفت: اعتلای فرهنگی و هنری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در عدالت خواهی دولت رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی تمنایی« روز شنبه(23 مهرماه) در نشست فصلی با رئیس ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اصفهان به میزبانی نجف آباد اظهارداشت: طرح های ویژه و نگرش دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر فرصت های خوبی را برای استان ها فراهم کرده که نباید مورد بی توجهی و فرصت سوزی قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: محرومیت زدایی، تقویت فرهنگ و هنر مردمی و تمرکز زدایی از جمله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که متناسب با این رویکرد و ظرفیت هر منطقه باید مدیران شهرستان ها برنامه ارائه دهند و از حمایت های دولت استفاده کنند.

 

وی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را یکی از سرمایه های مهم در حوزه فرهنگ  و هنر مردمی بیان کرد و اذعان داشت: تقویت موسسات فرهنگی و هنری در رشد و اعتلای جامعه و تحقق عدالت فرهنگی بر پایه حرکت مردمی کارآمد و یک ضرورت کاری است.

تمنایی بر بهره گیری از ظرفیت های فعال فرهنگ و هنر برای ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش ناهنجاری ها تاکید کرد و یادآورشد: هم افزایی بین بخشی و تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر نباید فراموش شود.

 

وی در بخشی از سخنان خود به جایگاه فرهنگی نجف آباد اشاره کرد و گفت: این شهرستان پیشتاز در حوزه ایثار و شهادت بوده و توانسته به شاخصه های ممتاز فرهنگی دست پیدا کند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان شورای فرهنگ عمومی نجف آباد پویا و دارای مصوبات ارزشمندی در انجام ماموریت خود بوده است.

کد خبر 1223780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha