کارآفرینی هنری در شهرستان های اصفهان امکان سنجی شود

مقیمی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم گفت: کارآفرینی اجتماعی بر پایه هنر و مشارکت هنرمندان جز برنامه های این وزارت بوده و در شهرستان های اصفهان امکان سنجی و مطالعات آن انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، احمد مقیمی روز شنبه(23 مهرماه) در نشست فصلی با رئیس ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اصفهان به میزبانی نجف آباد اظهارداشت: هنر کارکردهای زیادی در حوزه تعمیق ارزش های فرهنگی و ایجاد فرصت های اقتصادی برای فعالان این حوزه دارد.

مشاور مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کارآفرینی و اقتصاد هنر جز مولفه های مهم اقتصادی کشور بوده و باید احیا شود.

 

وی کارآفرینی اجتماعی بر پایه هنر را نیز مهم خواند و اذعان داشت: به این فرصت های ارزشمند کمتر توجه شده و رئیس ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با بررسی وضعیت هر منطقه برای احیا و توسعه آن امکان سنجی کنند.

مقیمی اضافه کرد: ارزش گذاری و توجیه اقتصادی موضوع کارآفرینی فرهنگی و هنر در هر منطقه متفاوت بوده و نیاز است بومی سازی در این عرصه صورت بگیرد.

 

وی به تجلیل از شخصیت ها و بزرگان فرهنگی و هنری در مناطق محروم اشاره کرد و اذعان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چنین طرح هایی حمایت می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بعضی از نقاط استان اصفهان ممکن است تعدادی از رشته های هنری به فراموشی سپرده شده باشد، تصریح کرد: احیا این رشته ها لازم و جز ماموریت های ادارات شهرستانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: بازدید و دیدار با هنرمندان و بررسی دغدغه های این قشر مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سلسله مراتب مسئولان این وزارتخانه به این موضوع اهتمام داشته باشند.

مقیمی از تشکیل شبکه خیرین فرهنگی خبرداد و گفت: در هر منطقه این اقدام با دعوت از خیرین دارای سابقه و علاقه فرهنگی و هنری به رشد زیرساخت ها و پیشرفت سیاست های کاری کمک می کند.

کد خبر 1223792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha