۱۹۵ هکتار محصول کُلزا در شیروان کشت شد

مسئول واحد تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شیروان گفت: در سال زراعی امسال، ۱۹۵ هکتار محصول کُلزا در اراضی این شهرستان کشت شد.

«نوروزعلی دیندار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: کشت محصول کُلزا از 15 شهریورماه در اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شده بود که با اتمام آن 195 هکتار زیر کشت محصول رفت که نسبت به سال گذشته که 187 هکتار کشت شد، افزایش داشته است.

 

 

مسئول واحد تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه میانگین محصول در هر هکتار، دو تُن است، عنوان کرد: در صورت رعایت نکات لازم از سوی کشاورزان و شرایط آب و هوایی مساعد در این محصول، پیش بینی می شود 300 تُن محصول از سطح 195 هکتار برداشت شود.

 

دیندار با اشاره به اینکه برداشت محصول از نیمه دوم خردادماه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای برداشت محصول باکیفیت و افزایش عملکرد بالا به کشاورزان توصیه می شود زمان آبیاری به موقع انجام شود، کوددهی و مبارزه با آفات حتما و مطابق با زمان و شرایط لازم صورت گیرد تا دچار کاهش عملکرد و خسارت و ضرر و زیان نشوند.

 

وی با بیان اینکه جهاد به تمامی کشاورزان شهرستان کود یارانه ای توزیع می کند، تصریح کرد: در این راستا کشاورزان حتما از کود اوره، گوگرد مایع و پتاسه جهت افزایش عملکرد خود استفاده کنند زیرا که خشکسالی و نبود بارندگی های موثر، سطح زیر کشت کلزا را در سال های گذشته کاهش داده بود.

 

 

وی اضافه کرد: روغن کُلزا مناسب و از کیفیت بالایی برخوردار است بنابراین، محصول باید در سرزمین هایی که منابع آبی مطمئن داشته باشند و احتیاج به مدیریت دقیق دارند کشت شود که از دانه کُلزا برای تهیه روغن و از کنجاله آن نیز برای تغذیه دام استفاده می شود.

 

این شهرستان واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

 

کد خبر 1223817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha