راه اندازی ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد قزوین

ظاهری گفت: به منظور درآمدزایی برای خانواده های زیرپوشش کمیته امداد، ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در منازل مددجویان کمیته امداد استان قزوین نصب می شود.

«ناصر ظاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد برای درآمدزایی خانواده های زیرپوشش کمیته امداد، نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی است که 100 نیروگاه خورشیدی در منازل مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان نصب و راه اندازی شده است.

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: 400 نیروگاه خورشیدی خانگی دیگر هم مقرر است که در پشت بام  منازل مسکونی خانواده های زیرپوشش کمیته امداد نصب شود که برای این منظور یک هزار خانواده شناسایی شده تا موارد لازم برای نصب این نیروگاه های خورشیدی بررسی شود.

 

وی عنوان کرد: از بین خانواده های شناسایی شده توسط کارشناس برق و بسیج سازندگی بررسی های لازم صورت می گیرد و 400 خانواده برای این کار انتخاب می شود.

 

ظاهری اعلام کرد: نصب این نیروگاه های خورشیدی خانگی هیچگونه زحمتی برای خانواده ها ندارد و فقط باید نسبت به تمیزی پنل های خورشیدی اقدام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نصب 100 نیروگاه خورشیدی خانگی تاکنون کسی را نداشته ایم که از این اقدام ناراضی باشد و در واقع این کار اقدامی در راستای پدافند غیرعامل بوده و هم به خانواده ها کمک می کند تا درآمدی را از این محل داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: به منظور نصب و بهره مندی از نیروگاه خورشیدی خانگی به مددجویان کمیته امداد تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود و میانگین درآمد خانواده ها از این محل هم بین چهار و نیم تا 11 میلیون تومان است.   

 

وی در ادامه در خصوص رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: تاکنون 737 خانوار زیرپوشش کمیته امداد با توجه به رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبوض آب معاف شده و 11 هزار و 373 خانوار هم مشمول تخفیف در بهای گاز شده و 2 هزار و 695 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هم مشمول تخفیف اداره برق به لحاظ رعایت الگوی مصرف شده اند.

 

ظاهری یادآور شد: مددجویان کمیته امداد که تاکنون ثبت اشتراک برای بهره مندی از این موضوع را نداشتند می توانند در سامانه امداد هوشمند اقدام کنند.

 

کد خبر 1223826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha