برداشت بیش از ۶ هزار تن انار از باغ های استان قزوین

پیله فروش گفت: با توجه به آغاز برداشت انار از باغ‌ های استان قزوین، پیش بینی می شود بیش از ۶ هزار تن انار برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین «محمدپیله فروش» بیان کرد: برداشت انار از سطح 850 هکتار از باغ ‌های این استان آغاز شده است و پیش بینی می شود بیش از 6 هزار تن انار از این میزان باغ  برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت باغ‌ های انار استان، 810 هکتار به صورت بارور و 40 هکتار غیر بارور است.

 

وی عنوان کرد: عمده باغ‌ های انار استان در منطقه طارم‌سفلی و  در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش و نهران و همچنین قسمتی در بخش رودبار شهرستان (الموت غربی) روستای لات قرار دارد.

 

پیله‌ فروش مهمترین ارقام انار در استان را رقم شهبار، قره ‌گوز، ملس سنگان، آق‌ نار و همچنین به صورت محدودتر رقم‌ های استان‌های مرکزی و فارس از جمله ملس ساوه و رباب شیراز عنوان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازار‌های شمالی کشور و داخل استان عرضه می شود که به دلیل درشت بودن، کیفیت خوب دانه و مزه شیرین آن به عنوان مزیت محسوب می‌شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: امسال به دلیل خشکسالی و مشکل کم آبی یکسری روستاهای انارخیز مانند سنگان، دلجک و در منطقه طارم سفلی عملکرد از لحاظ کمی و کیفی کاهش داشته است.

 

وی یادآور شد: بخشی از محصول تولیدی انار در باغ های این استان به صورت رب انار محلی فرآوری می ‌شود.

کد خبر 1223834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha