فعالان کانون مساجد پیش‌قراولان جامعه و افسران جنگ نرم

هاشمی گفت: فعالان مسجدی پیش‌قراولان جامعه و افسران جنگ نرم هستند و چشم دشمنان به کانون های مختلف اجتماعی و فرهنگی مردمی است تا با رخنه در این پایگاه ها برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب وارد شوند و لذا باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن در آمادگی باشیم.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛ وجود مساجد در کشور ما به عنوان یکی از پایگاههای مهم دینی، عبادی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از ارزش و منزلت بالایی برخوردار است و فعالیت در این پایگاههای دینی همواره به صورت خودجوش و مردمی بوده و در طول انقلاب شاهد توسعه و پیشرفت فراوانی در این بخش بوده ایم.

 

کانون فرهنگی هنری مساجد هم یکی از پایگاه های مهم مردمی در کنار مساجد است که جوانان و نوجوانان فعال در این کانون ها تلاش دارند تا در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ ناب اسلامی قدم برداشته و با اطاعت از ولی فقیه در راستای ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب گام بدارند.

 

در طول سالهای مختلف فعالیت کانون های مساجد شاهد فعالیت مختلف این کانون ها بوده ایم و بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹مهرماه سال ۹۱​ در جمع روحانیون خراسان شمالی در رابطه با کانون‌های مساجد که فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌هاى فرهنگى هنرى مساجد را فراموش نکنید.» بیانگر اهمیت این پایگاه های مردمی است.

 

به همین بهانه با سید حمید هاشمی مدیرمسئول کانون فرهنگی شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسکری(ع) گراییل محله بهشهر و از فعالان فرهنگی شهرستان بهشهر به گفت و گو نشستیم.

 

* کانون های مساجد چقدر نزدیک شده‌اند به آن چیزی که رهبر معظم انقلاب از این پایگاه‌ها  توقع دارد؟

با توجه به دغدغه های رهبری در راستای کانون مساجد و همکاری تنگاتنگ با بسیج و امام جماعت، تا حد بسیار خوبی این تعامل انجام شده و با شکل گیری کانون مساجد و توسعه برنامه های مختلف و تبیین درست برنامه ها، همکاری همه جانبه ای در این راستا وجود دارد و تعامل خوبی در این بخش انجام شده و همچنان باید این تعامل حفظ و بیشتر شود و همه کانون های مساجد، پایگاه های بسیج و روحانیت و امام جماعت در این بخش خود را ملزم به اطاعت پذیری از ولی فقیه و در مسیر رهبری قرار گرفتن بدانند و اینکه پیام رهبری باید فصل الخطاب باشد.

 

* فعالیت کانون‌های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری را چگونه ارزیابی می کنید؟

کانون ها با تمام توان پای پیام رهبری هستند و در این بخش تلاش دارند تا به نقظه مطلوب برسند؛ اما شاید در برخی از موارد همسو نبودن برخی از ارکان مسجد و همراهی نکردن و موازی کار کردن موجب شده است تا به نتیجه مطلوب نرسیم.

 

* آیا کانون‌ها توانسته‌اند به نقطه مطلوب خود برسند؟

تلاش فراوانی در بخش های مختلف فرهنگی و هنری و تعامل با روحانیت و بسیج به خصوص در دوران کرونا انجام شده است؛ اما همچنان در برخی از موارد و توجه به همان دغدغه رهبری در راستای خوراک فرهنگی و مطالعه باید بیش از پیش تلاش شود و در این بخش به به روزرسانی کتب و ملزومات مطالعه در این بخش وارد عمل شویم.

 

* اگر نسبت به پیام رهبری غافل شویم چه اتفاقی برای کانون‌های مساجد خواهد افتاد؟

فعالان کانون مساجد پیش‌قراولان جامعه و افسران جنگ نرم هستند و چشم دشمنان به کانون های مختلف اجتماعی و فرهنگی مردمی است تا با رخنه در این پایگاههای مردمی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب وارد شوند و لذا باید با اطاعت پذیری از رهبری و توجه به پیام رهبری در دیدار با روحانیت خراسان شالی، خوراک مناسب فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن در آمادگی کامل باشیم و بدانیم عدم توجه به منویات و پیام رهبری، موجب ایجاد اختلاف و شکاف در جامعه شده و باید از این شکاف دوری شود.

 

* کانون فرهنگی هنری تراز چه کانونی است از نظر شما؟

دشمن شناسی و توجه به برنامه های فرهنگی یکی از موارد مهمی است که می تواند کانون مساجد را در تراز نگه دارد و برای تربیت نیروهای تراز انقلاب در این کانون ها تلاش شود و لذا باید در این بخش با مسلح شدن به ایمان در کنار دشمن شناسی و توجه به برنامه های فرهنگی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب و کانون های فرهنگی هنری تراز تلاش شود.

کد خبر 1223862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha