طرح هدف گردشگری روستایی در ۵ روستای زنجان اجرا می شود

جواجه ای از تهیه طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در پنج روستای استان زنجان با اعتبار ۲۴ میلیارد ريال در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، رضا خواجه ای امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، بنياد مسکن انقلاب اسلامي به عنوان متولي توسعه کالبدي روستاهاي کشور با هدف حفاظت و احياي بافت کالبدي با ايده و راهکارهاي نوين و صيانت از اصالت فرهنگي، تاريخي و کالبدي-فضايي روستاها، شناسايي، مطالعه، طراحي و اجراي طرح بهسازي بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده، اظهار کرد: طرح بافت با ارزش و هدف گردشگری روستایی در  5 روستا با اعتبار 24 میلیارد ريال در سال جاری تهیه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد 10روستا (4 روستای درسجین، گالبر، خوئین ، ویر تهیه طرح شده و۳ روستای شیت ، علم کندی ، حاج سیران در سال 1401 در دست تهیه می باشد و روستاهای ولیدر، چپدره، و ماری مصوب دفتر مرکزی است.

 

وی از تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد هفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت : سه روستای درسجین و قلعه، قوزلو مصوب گردیده و یک روستای خورجهان ماهنشان و روستای لار زنجان در سال جاری در دست تهیه طرح می باشد  و روستاهای انجلین ، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

 

خواجه ای ادامه داد: بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال تکمیل می باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه، حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیاء شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می گیرد .

 

خواجه ای یادآور شد: با توجه به اینکه، استان زنجان ظرفیت‌های بی بدیل و کم نظیری در توسعه گردشگری روستایی دارد، تلاش می شود که با انتخاب روستای گردشگر پذیر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌‌های لازم فراهم شود تا در کشور نیز به‌عنوان الگویی مطلوب معرفی گردد.

 

وی  با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد، تصریح کرد: وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

کد خبر 1223870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha