ضعف خراسان جنوبی در حوزه نشان تجاری تولیدات

اشرفی از ضعف در حوزه نشان تجاری تولیدات خراسان جنوبی گلایه کرد و گفت: در سال های گذشته نتوانسته ایم تولیدات صنایع دستی خراسان جنوبی را با نشان تجاری مناسبی به جهان صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۲۴ مهر) در کمیته تخصصی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: حمایت از این حوزه سبب تأثیر گذاری بسیار آن در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که فعالان صنایع دستی استان باید تولیدات خود را با عنوان یک برند خاص ارائه کنند، افزود: بخش تعاون در این خصوص به خوبی می تواند نقش آفرینی کند.

 

وی از ضعف در حوزه نشان تجاری تولیدات خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: در سال های گذشته نتوانسته ایم تولیدات صنایع دستی خراسان جنوبی را با نشان تجاری مناسبی به جهان صادر کنیم. 

 

اشرفی تصريح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان حمایت های خاصی از تولید کنندگان صنایع دستی انجام می دهد که باید با بهره گیری از آن زیست بوم و فرهنگ خراسان جنوبی به دنیا معرفی شود.

 

وی افزود: دستگاه های تخصصی باید پیگیری لازم را در زمینه پرداخت تسهیلات نظارت درستی انجام دهند تا با جلوگیری از هرگونه انحراف، این تسهیلات بانکی، خروجی مناسبی داشته باشد.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر در چند سال گذشته تسهیلات به نقطه هدف اصابت می کرد باید اکنون شاهد انجام اقدامات مناسبی در این باره می بودیم.

 

اشرفی با تأکید بر این که تلاش بر این است که روند پرداخت تسهیلات به جامعه هدف تسهیل شود، متذکر شد: دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری این موضوع را رصد می کند تا اگر انحرافی در تسهیلات وجود داشته باشد از طریق کمیسیون نظارت بر طرح های شهرستانی، برای این موارد تشکیل پرونده شود.

 

وی با بیان اینکه در خصوص صنایع دستی باید در استان مرجع سازی شود تا این کار منجر به اقدامات خوبی در حوزه صنایع دستی شود، ادامه داد: باید برای رفع مشکلات موجود در این عرصه پیوند محکمی بین اتاق تعاون و میراث فرهنگی ایجاد شود.

 

به گفته وی؛ مسئولان اتاق بازرگانی استان باید گزارشی از کمیسیون گردشگری خود به استانداری ارائه کنند تا علت تشکیل نشدن آن در گذشته مشخص شود.

 

شایان ذکر است؛ در این جلسه مقرر شد با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی روند تشکیل شرکت تعاونی در روستای مرزی خیرآباد برای حمایت از بانوان رشته سوزن دوزی انجام شود.

 

تشکیل جلسه ای برای برنامه ریزی در زمینه گردشگری مزرعه و پیگیری برای انجام رویداد رسانه گردشگری کویر از دیگر تصمیم های اتخاذ شده در این جلسه بود.

 

 

 

کد خبر 1223872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha