وقوع ۱۹۷۷ مورد حیوان گزیدگی در ۶ ماهه امسال/ تزریق واکسن هاری ۲.۲ میلیارد تومان هزینه روی دست شبکه بهداشت گذاشت

زارع از وقوع یک هزار و ۹۷۷ مورد حیوان گزیدگی در ۶ ماهه اول امسال در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان برای تأمین واکسن و سرم های مصرفی هزینه شده است.

«محمدرضا زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهار کرد: آمارهای مربوط به حیوان گزیدگی که اغلب مربوط به سگ گزیدگی است در یکی دو سال اخیر با افزایش همراه بوده است. ضمن اینکه بخشی از سگ گزیدگی مربوط به سگ های خانگی است.

 


رئیس مرکز بهداشت گرگان گفت: در سال 98 تعداد موارد حیوان گزیدگی در این شهرستان 2 هزار و 514 مورد بود که در سال 99 به 2 هزار و 496 مورد کاهش یافت اما متأسفانه در سال گذشته شاهد سه هزار و 41 مورد حیوان گزیدگی بودیم.

 


وی افزود: همچنین در 6 ماهه امسال نیز یکهزار و 977 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان گرگان گزارش شده است که اقدامات لازم را برای تزریق واکسن هاری و پیشگیری از این بیماری انجام داده ایم.

 


زارع گفت: هزینه های مربوط به تهیه واکسن هاری، سرم های مصرفی و ... در طول سال هزینه های زیادی را به شبکه بهداشت تحمیل می کند.

 


وی بیان کرد: در سال 98 مجموع هزینه هایی که برای تزریق واکسن هاری شد 2 میلیارد و 213 میلیارد تومان بود که در سال 99 این رقم به 2 میلیارد و 848 میلیارد تومان رسید.

 


رئیس مرکز بهداشت گرگان اعلام کرد: در سال گذشته نیز 2 میلیارد و 437 میلیون تومان در این بخش هزینه شده بود اما این رقم تنها در 6 ماهه اول امسال 2 میلیارد و 257 میلیون تومان بوده است.

 

 

کد خبر 1223885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha