قرآن کریم از قالب قصه به صورت فراوان استفاده کرده است

کامرانی گفت: قصه، یک قالب فاخر هنری است و در قرآن کریم از قالب قصه برای انتقال مفاهیم و آموزه‌ها به بشر استفاده فراوان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سعیدرضا کامرانی، امروز یکشنبه (24 مهر) در آئین آغازین مرحله‌ استانی بیست و چهارمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی در شیراز گفت: قصه، یک قالب فاخر هنری است و به هیچ وجه دروغ و خیال ‌پردازی نیست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تاکید بر اینکه می توان با قصه به ایجاد تحول پرداخت، بیان کرد: حضور کودکان و نوجوانان در بیست و چهارمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی مایه خرسندی است و قصه ‌گویی فعالیت ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به قدمت قصه ادامه داد: در قرآن کریم از قالب قصه برای انتقال مفاهیم و آموزه‌ها به بشر استفاده فراوان شده است و در نهج ‌البلاغه و آثار عطار، سعدی، خیام، فردوسی و رودکی شاهد بهره گیری از قالب قصه هستیم.

کامرانی قصه‌ گویی را مایه افتخار دانست و گفت: قصه برای خواباندن کودک نیست بلکه مقدمه‌ بیداری است و شاخه هنری موثری است که همه باید از آن بهره بگیریم.

وی افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هنر را دمیدن در روح تعهد در کالبد انسان‌ ها و دشمنی با هنر را دشمنی با خورشید عنوان کرده‌ اند.

کامرانی با اشاره به شعار جشنواره با عنوان «قصه صدای زندگی است» تاکید کرد: مسئولان برای اینکه صدای قصه همیشه در گوش کودکان و نوجوانان بپیچد باید تلاش کنند.

و با توجه به شعار هفته ملی کودک که به تازگی آن را پشت سر گذاشته‌ایم، رنگ خوش کودکی و حال خوش زندگی در زندگی کودکان و نوجوانان جاری باشد.

خاطر نشان می شود، بیست و چهارمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» در 2 بخش رقابتی و غیر‌رقابتی در تمامی کشور اجرا می شود و همزمان با شب یلدا قصه‌ گویان منتخب اعلام خواهند شد.

کد خبر 1223940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha