قصه ‌گویی ما را در تقویت ایمان کمک می کند

یقطین گفت: قصص متعدد همراه با داستان ‌سرایی و داستان‌ گویی دقیق متناسب با مخاطب در قرآن ارائه می‌ شود و قصه ‌گویی ما را در تقویت ایمان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، زهرا یقطین، امروز یکشنبه (24 مهر) در آئین آغازین مرحله‌ استانی بیست و چهارمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی در شیراز گفت: قصه گویی قالب مناسبی برای انتقال مفاهیم و آموزه‌ ها به شمار می رود و قصه زندگی اعضای کانون و دانش ‌آموزان باید سرشار از نشاط و شادابی باشد تا بتوانند آن را خوب برای همسالان و دوستان خود روایت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: برای تربیت کودک و نوجوان باید به شکل موثری عمل کنیم و جریان ‌های فرهنگی باید تغییر و تحول داشته باشند زیرا کودکان و نوجوانان ذخیره اصلی کشور به عنوان سرمایه در اختیار جریان فرهنگی خانه، مدرسه و کانون پرورش فکری و دانشگاه و مجموعه های فرهنگی قرار می‌ گیرند.

وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان ما باید ایرانی و معتقد به اسلام باشند و انگیزه آنها برای آگاهی و بالا بردن توانمندی وکنجاوی‌ هایشان باید مورد استفاده موثر قرار بگیرد و مراکز فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید هوشمندانه برای تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی گام بردارند.

یقطین تاکید کرد: زبان هنر از روش های موثر در انتقال مفاهیم است و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هیچ جایگزینی ندارد و قصه ‌گویی سازنده شخصیت هم است.

وی با اشاره به قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر  (ص) افزود: قصص متعدد همراه با داستان ‌سرایی و داستان‌ گویی دقیق متناسب با مخاطب در قرآن ارائه می‌ شود و قصه ‌گویی ما را در تقویت ایمان کمک می کند.

یقطین مشارکت قصه‌ گویان در جشنواره استانی را موثر دانست و گفت: مربیان  و کارشناسان کانون پرورش فکری دلسوزانه و عمیق، ارزش قصه ‌گویی را دانسته و خوب منتقل کرده اند و زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان را هم فراهم کرده اند.

کد خبر 1223950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha