شرکت بیش از ۴۲ هزار گلستانی در اربعین حسینی/ هر هفته ۱۰ کاروان زمینی به عتبات اعزام می شوند

میرقاسم پور گفت: بیش از ۴۲ هزار گلستانی در راهپیمایی اربعین حسینی امسال شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «سیدعلی میرقاسم پور» امروز (یکشنبه 24 مهر) در مراسم افتتاح و راه‌اندازی نمایندگی موسسه فرهنگی هنری مشعر گفت: برای اعزام به حج تمتع و عمره مفرده و حتی عتبات عالیات در استان گلستان ظرفیتی بالا وجود دارد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: بیش از ۴۲ هزار گلستانی در راهپیمایی اربعین حسینی امسال شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر عتبات عالیات با استقبال خوبی مواجه است و چهارشنبه های هر هفته یک پرواز هوایی از فرودگاه بین المللی گرگان به نجف و بلعکس و به صورت هفتگی 10 کاروان زمینی اعزام می شوند.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: تمامی متقاضیان زیارت عتبات عالیات برای ثبت نام و اعزام می توانند به یکی از دفاتر زیارتی در استان مراجعه کنند و از مراجعه به افراد غیرمجاز و آزادبر کاملا پرهیز کنند.

 

وی گفت: این فروشگاه در راستای حمایت از تولید ملی و داخلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی راه اندازی شده و زائران در طول سفر از خرید سوغات خودداری کرده و از فرصت معنوی زیارت فراهم شده بهره مند شوند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: بیشتر اجناس موجود در کشورهای مقصد، چینی است و سعی کنند همان اجناس را به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید در داخل کشور خریداری کنند.

 

وی با بیان اینکه خرید در کشورهای دیگر موجب خروج ارز از کشور می‌شود، ادامه داد: این ارز می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

 

میرقاسم پور تاکید کرد: دفاتر و کارگزارن زیارتی، زائران خود را به خرید و تهیه اقلام و اجناس تولید ملی تشویق و ترغیب کنند.

 

وی با اشاره به فروش 12 هزار سجاده از سوی یک واحد تولیدی «سجاده» در آق‌قلا در حج تمتع امسال، افزود: قیمت تولید سجاده داخلی نصف قیمت همان سجاده در عربستان سعودی بوده است.

 

میرقاسم پور گفت: در حال حاضر ۳۱ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند که آخرین ثبت‌نام مربوط به سال ۱۳۸۷ در شعب بانک ملی است.

 

کد خبر 1223986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha