«جهاد تبیین» نیازمند  «تجربه و بصیرت» است

عزت خواه یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی را بحث عفاف و حجاب دانست و گفت: «جهاد تبیین» نیازمند ابزار بوده و این جهاد نیازمند «تجربه و بصیرت» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت خواه» امروز (۲۴ مهر ماه) در همایش حجاب و عفاف که در سالن شهید مطهری سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اسلام حجاب را سنگر سعادت و رستگاری زنان می داند، اگر این سنگر آسیب دید، عوامل سعادت زنان نیز از بین خواهد رفت و باعث آلودگی شخص و جامعه خواهد شد.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در هیچ جایی تصویری از زنان ایران باستان به صورت برهنه دیده نشده، گفت: زنان شوهردار حق این موضوع را نداشتند که هیچ مردی جز خانواده خود را در این دوران ملاقات کنند، ضمن اینکه در ایران باستان زنان طبقات بالا جرات این را نداشتند که آشکارا با مرد صحبت کنند.

وی یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی را بحث عفاف و حجاب دانست و افزود: «جهاد تبیین» نیازمند ابزار بوده و این جهاد نیازمند «تجربه و بصیرت» است.

عزت خواه با اشاره به اینکه میل پوشش یک میل فطری است که در بدن انسان قرار داده شده، خاطرنشان کرد: از ابتدای خلقت میل به پوشش در انسان وجود داشته است.

 

**سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، حجاب را یکی از ارزش های والای دین مقدس اسلام دانست و گفت: این مهم زمینه حضور فعال و کارآمد را برای زنان در جامعه اسلامی فراهم می کند.

«سیده عاطفه السادات مدبرنژاد» نهاد تربیتی مدرسه و آموزش و پرورش را بعد از خانواده دومین نهاد تربیتی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه تعلیم و تربیت باید بر مبنای نظام و معیار اسلامی باشد، در این زمینه نقش محوری را ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه معلم برای دانش آموز یک الگو بوده و دانش آموز خود را با نگرش و رفتار معلم همانندسازی می کند، گفت: انتظار می‌رود آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی بوده، ضمن اینکه معلمین در مدارس باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشند.

کد خبر 1223997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha