سنگر و اجرای طرح برنج خانه به خانه/ رسالت ستاد عتبات عالیات مشخص است

محبتی با تاکید بر اینکه رسالت ستاد عتبات و عالیات مشخص است، از آمادگی بخش سنگر برای داشتن یک موکب مستقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «حسین محبتی» امروز(یکشنبه، 24 مهر) در جلسه تکریم و معارفه رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات بخش سنگر، عتبات و عالیات را مجموعه ای دانست که در وهله اول می بایست اعضایش آن را خوب بشناسند و سپس خوب به دیگران بشناسانند.

 

بخشدار سنگر افزود: تا کنون نیز کارهای ارزشمندی به برکت این ستاد به ویژه در سال‌های اخیر انجام شده و شاهد ورود ستاد عتبات در موضوعات سلامت، عمران و آبادانی و... در کشور  بوده ایم که از جمله آنها می توان به مشکلات مهمی که در زمان سیل، زلزله، کرونا و... پیش آمد، و خدمات ارایه شده توسط موکب ها، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار این نهاد فرهنگی سردار شهید «قاسم سلیمانی» است و وقتی فرمانده یک مجموعه روی قله باشد سربازان نیز سعی می کنند خود را به ایشان برسانند، تصریح کرد: کمک رسانی به مردم در بیمارستان ها و محلات در ایام کرونا و مشارکت و کمک های موکب ها در زمان بحران توانست بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

 

محبتی با تاکید بر اینکه رسالت ستاد عتبات عالیات مشخص است گفت: مواکب رسمی در کشور می بایست تاییدیه خود را از ستاد عتبات دریافت کنند و زیر نظر این ستاد فعالیت داشته باشند.

 

وی اذعان کرد: قالب شهدا جواز شهادت خود را در مسیر اربعین و کربلا گرفته اند و باعث افتخار است که ما خادمان اهل بیت(ع) باشیم و با توسل جستن به آنان مسیر زندگی خود را نورانی کنیم.

 

محبتی همچنین از آمادگی بخش سنگر برای داشتن یک موکب مستقل خبر داد و افزود: حمایت های همه جانبه بخشداری را در راستای هرچه بهتر بر پا کردن این موکب خواهیم داشت.

 

*مقدس ترین نهاد مردمی ستاد عتبات عالیات است

«حبیب الله رفیعی پور» نیز در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از افرادی که طی ۱۵ سال گذشته وی را در این مسئولیت یاری رساندند گفت: گرچه فعالیت ها در این ستاد ابتدا ساده و محدود بود اما کم کم با معرفی ستاد به مردم و معتمدین روستاها، استقبال خوبی را در جذب مشارکت ها به دست آوردیم.

 

رییس پیشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات بخش سنگر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از نظر جذب نذورات مردمی رتبه اول را در سطح کشور کسب کردیم، افزود: طرح ابتکاری جمع آوری برنج خانه به خانه که از بخش سنگر شروع شد و اکنون در سطح کشور اجرا می شود باعث شد که در سطح کشور رتبه نخست ستاد را به دست بیاوریم.

 

وی زندگی خود را مدیون اهل بیت (علیه السلام) دانست و اظهار کرد: کسانی که عاشق اهل بیت (علیه السلام) هستند می بایست با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و خودشان را بیمه اهل بیت(ع) کنند.

 

رفیعی پور تصریح کرد: اهل بیت (علیه السلام) مدیون کسی نمی مانند و در این سالها برکات زیادی نصیب ما خادمان سیدالشهدا شده و خطرات زیادی را نیز از ما دور کرده اند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت ها در ستاد عتبات دولتی نیست و همه اش از نذورات و کمک های مردمی می باشد، خاطر نشان کرد: مقدس ترین نهاد مردمی ستاد عتبات عالیات است چرا که در مقایسه با نهادهای دیگر، ملاک ستاد عتبات جناح، حزب، غنی و فقیر و... نیست بلکه کارها با دوستداران و ارادتمندان اهل بیت علیه السلام پیش می رود.

 

رفیعی پور در خصوص نذورات جمع آوری شده نیز اذعان کرد: کلیه نذورات جمع آوری شده نقدی و غیر نقدی مستقیماً تحویل استان و از آنجا به مرکز ارسال می شود و کلیه خدمات خرید وسایل، مهندسین، ناظرین، کارگران و... از ایران برای عراق هماهنگ و اعزام می شوند.

 

وی در ادامه برجسته ترین عملیات در حال انجام ستاد را، ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب(س) در کربلا عنوان کرد و خواستار حمایت های بیش از پیش مردمی برای تکمیل این پروژها، شد.

 

*کسب رتبه نخست بخش سنگر در ستاد عتبات کشور با طرح برنج خانه به خانه

«مهدی عسکری» رییس جدید ستاد عتبات بخش سنگر نیز در این مراسم با بیان اینکه بخش سنگر 70 هزار نفر جمعیت دارد اظهار کرد: معرفت اهل بیتی(ع) در روستاها بسیار بالاست.

 

وی با بیان اینکه طی 9 ماه در سال 1400 توانستیم به میزان هفت تن برنج از کشاورزان بخش سنگر در غالب طرح ابتکاری جمع آوری برنج خانه به خانه دریافت کنیم که موجب کسب رتبه نخست در کشور شد گفت: جلسات مستمری که با دهیاری ها، شوراها و مسئولین بسیج و... داشتیم موجب این مشارکت بالا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سنگر 40 روستا دارد که می توان طرح و برنامه های خوبی را با کمک مردم به انجام رساند، افزود: بهره مندی از توان بانوان، بخشداری، شوراها، آموزش و پرورش و.... می تواند ستاد را در پیشبرد اهدافش یاری برساند.

 

کد خبر 1224005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha