جوانان استدلال و دلایل احکام دینی را می خواهند/باید فعالیت های عمیق فرهنگی در دستور کار قرار گیرد

هدایت خواه گفت: امروز جوانان استدلال و دلایل احکام دینی را می خواهند و ضرورت دارد همه در این زمینه آشنایی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» امروز (۲۴مهر ماه) در همایش حجاب و عفاف که در سالن شهید مطهری سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به اینکه در زمینه خمس یک آیه در قرآن وجود دارد، گفت: با توجه به اهمیت حجاب، آیات مختلفی با تمام جزئیات در این زمینه در قرآن وجود دارد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر مطالعه آیات سوره اعراف با اشاره به اینکه شیطان آدم و حوا را وسوسه کرد که لخت شوند و این وسوسه برای بی حجابی بود، افزود: وقتی که حوا از میوه آن درخت خورد، نخستین مجازات آنها این بود که برهنه شده و لباس های بهشتی را از تنها آنها در آوردند.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه برهنگی برای جامعه عذاب بوده و لباس مایه زینت و زیور است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آغاز خلقت، خطر برهنگی را به بشر یادآوری کرد، پوشش یک موضوع مهمی بوده که خداوند چندین بار به این مهم اشاره دارد.

 

هدایت خواه با اشاره به اینکه در طول تاریخ گرفتن حجاب کار فرعون و فرعونیان بوده، ادامه داد: طبق تجربه تلخ در تاریخ اسلام، تمدنی که چندین قرن در اندلس بود، به واسطه ترویج بی بندوباری شکست خورد.

 

این فعال فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه های نابودی اسلام توسط دشمنان را رها کردن چادر دانست و تاکید کرد: دشمنان برای نابودی اسلام و مسلمانان کتاب های متعددی نوشته و نقشه های بسیاری را ترسیم کردند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه نخستین اقدام استعمارگران برای ورود به یک کشور تغییر لباس است، اظهار کرد: نخستین اقدام رضاخان نیز تغییر لباس در جامعه بود که این موضوع در سراسر کشور در دستور کار آنها قرار داشت.

 

هدایت خواه با اشاره به اینکه کوتاهی های بسیاری در زمینه چگونگی ترویج حجاب وجود داشته و اهتمام لازم برای ترویج این امر انجام نشده، افزود: در زمینه پیامدهای مثبت حجاب و همچنین پیامدهای منفی بی حجابی بعد از انقلاب اسلامی کار فرهنگی به صورت عمیق صورت نگرفت.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه همه دستورات دین آثار دنیوی و اخروی دارد، ادامه داد: امروز جوانان استدلال و دلایل احکام دینی را می خواهند و ضرورت دارد همه در این زمینه آشنایی لازم را داشته باشند.

 

وی ضمن بیان اینکه دشمن برای ترویج بی حجابی و بی حیایی چندین برابر کشور ما هزینه می کند، خاطرنشان کرد: باید ضمن پاسخگویی به شبهات، فعالیت های عمیق فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1224014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha