راه اندازی اپلیکشین ویژه میراث اسلامی در کربلای معلی

بخش امور معارف و انسانی در آستان مقدس عباسی، اپلیکیشن «میراث معارف» را همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) راه اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، شیخ عمار الهلالی، رئیس بخش امور معارف اسلامی و انسانی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: اپلیکیشن «معارف اسلامی» بازتاب پایگاه اینترنتی این بخش با تفاوت جزئی در بخش های اصلی و فرعی است. این اپلیکیشن در شش باب اصلی شامل اخبار معارف، کتابخانه میراث، علمای ما، مسابقات با موضوع میراث و تصاویر معارف است.

وی افزود: این اپلیکیشن برنامه ریزی اش در موسسه فناوری اطلاعات الکفیل انجام شده است. از سال ها پیش، ما تمرکز بر رسانه الکترونیکی در رساندن میراث اسلامی به جامعه آغاز کردیم و در سراسر جهان منتشر کردیم. بنابراین ما به تاسیس پایگاه الکترونیکی بزرگ  اقدام کردیم که یک شبکه معرفتی یکپارچه است.

 

الهلالی افزود: همچنین ما به ایجاد تعدادی از صفحات در شبکه های اجتماعی اقدام کرده ایم تا دریچه دیگری برای میراث اسلامی باشد. بنابراین ما نیاز مبرمی به تعامل با این میراث از نظر دیجیتالی و سرمایه گذاری ابزارها و فناروری های مدرن برای احیای آن داریم. امروز ما اپلیکیشن الکترونیکی جدید (میراث معارف) را با طراحی فوق العاده و برنامه نویسی مدرن در سیستم اندروید راه اندازی کردیم.

 

رئیس این بخش گفت: ما پروژه هایی برای توسعه این سامانه و پیشرفت آن و افزایش بهره برداری از آن در آینده داریم که گروه های مختلف جامعه را دربرمی گیرید. علاوه براین پروژه های مهم برای دیجیتالی کردن میراث مکتوب و فهرست بندی الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1224021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha