پوشش ۱۰۰ هزار دانش آموز مناطق کم برخوردار استان در طرح تامین رایگان کتب درسی

حمیدی‌نژاد با اشاره به اختصاص کتب درسی رایگان برای ۱۰۰ هزار دانش آموز مناطق کم برخوردار در استان خوزستان گفت: همزمان با آغاز مهرماه بالغ بر ۵۷ پروژه آموزشی در سطح استان خوزستان به افتتاح رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد امروز یکشنبه (۲۴ مهر) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص حمایت از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار استان خوزستان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح تامین رایگان کتب درسی قرار گرفتند؛ همچنین بالغ بر ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به افتتاح ۵۷ پروژه آموزشی در سطح استان همزمان با آغاز مهر افزود: همزمان با آغاز مهرماه، ۱۶۰ کلاس درس در قالب ۵۷ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در حوزه تعلیم و تربیت اضافه کرد: خیرین نقش ویژه‌ای در کمک به مجموعه تعلیم و تربیت استان در پیشبرد اهداف خود داشته‌اند که شایسته تقدیر و تشکر است.

 

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: خیرین در سال تحصیلی جدید و آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی علاوه بر حوزه مدرسه‌سازی در بخش مدرسه‌یاری نیز کمک‌های فراوانی داشتند و در این راستا در بخش تجهیز مدارس اقدامات نوآورانه‌ای انجام شد.

 

وی ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری‌های سراسر استان در حوزه پروژه مهر ابراز کرد: اقدامات شهرداری‌ها در بحث زیباسازی محیط پیرامونی مدارس شایسته تقدیر است و این اقدامات زمینه‌ساز پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با بیان اینکه در بحث توسعه مدارس، در برخی مدارس زمین داریم، اما نیاز است یک یا ۲ کلاس به آن اضافه شود که به تصویب شورا رسید اذعان کرد: در خصوص انشعاب آب و برق برخی مدارس که آماده بهره‌برداری هستند اما آب و برق آنها وصل نیست نیز مقرر شد که شرکت‌های آب و برق کمک کنند و هر چه زودتر مشکل حل شود.

 

وی با اشاره به سرویس مدارس دانش‌آموزان روستایی یاد آور شد: بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان روستایی به نتیجه رسید و پیگیری خواهد شد و همچنین قرار شد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند و در بهسازی و نوسازی مدارس کمک کنند.

 

کد خبر 1224042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha