۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیازویژه کردستانی در رقابت‌های پارالمپیک شرکت کردند

محمدی گفت: بیش از یک‌هزار و۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه در رقابت‌های ورزشی پارالمپیک درون مدرسه‌ای شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «طالب محمدی» یکشنبه(۲۴ مهرماه) در مراسم اختتامیه رقابت‌های پارالمپیک درون مدرسه‌ای که در متوسطه دخترانه گلها در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 500 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در برنامه‌های ورزشی هفته پارالمپیک شرکت کردند.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: 74 مدرسه مستقل و ضمیمه در سطح استان میزبان برگزاری برنامه‌های هفته پارالمپیک در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان بودند.

 

 

وی ایجاد تحرک بدنی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و بهبود آمادگی جسمانی و حرکتی آنان را از اولویت‌های تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد و گفت: افراد معلول با شرکت در فعالیت‌های ورزشی کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حاضر می‌شوند.

 

 

محمدی با بیان اینکه 600 میلیون نفرجمعیت جهان دچار معلولیت‌اند که 80 درصد آنان در کشورهای در حال توسعه هستند، یادآور شد: معلولین باید حق اشتغال، حق ورزش، حق به مدرسه رفتن، حق آموزش و... را داشته باشند و آموزش و پرورش استثنایی برای تحقق چنین حقی فعالیت می‌کند.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشدو به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

 

 

وی گفت: ورزش علاوه بر این که افسردگی و گوشه‌نشینی را از آنان دور می‌کند، فرصتی مناسب برای اثبات و پرورش بسیاری از توانایی‌های نهفته و کاهش عوارض معلولیت است.

 

 

محمدی یادآور شد: ورزش معلولین در سطح عمومی با مشکلاتی همچون اعتقادات سنتی و نوع نگرش نسبت به آنان و در سطح فردی با عدم شناخت آگاهی، کمبود امکانات، محدویت وسایل حمل ونقل و... مواجه است.

 

 

شایان ذکر است؛ برنامه‌های روز ملی و هفته پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی از تاریخ 18 تا 24 مهر ماه جاری در مدا رس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1224069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha