بهزیستی خراسان جنوبی نیازمند ۳۴ میلیارد تومان اعتبار

شرفی گفت: بهزیستی خراسان جنوبی نیازمند ۳۴ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین وسایل کمک توانبخشی و کمک هزینه درمان، ساخت شیرخوارگاه دولتی، کمک هزینه و تعمیر مسکن معلولین و کمک به تجهیز مراکز جدید اعصاب و روان و سالمندان است.

حسن شرفی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به‌ سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی جلسات مختلفی با استانداری خراسان جنوبی در زمینه نیازها و درخواست های اداره کل بهزیستی برگزار کردیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به مهمترین نیازهای این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین درخواست ها کمک به تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان و کمک هزینه درمان این افراد است و در این راستا نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هستیم.

 

وی به ساخت شیرخوارگاه دولتی اشاره کرد و افزود: در استان شیرخوارگاه غیرمستقل وجود دارد اما به دنبال راه اندازی شیرخوارگاه دولتی و مستقل هستیم و در این زمینه ۱۰ میلیارد تومان نیاز است. 

 

وی با بیان اينكه یکی از چالش های اصلی ایجاد مرکز جدید اعصاب روان و مرکز نگهداری سالمندان در استان است، ادامه داد: در زمینه ساخت این مراکز خیرین پای کار آمده اند اما جهت تجهیز و حل مشکل مکان احداث نیازمند اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان هستیم.

 

وی با اشاره به بخش مسکن معلولان گفت: به دنبال افزایش کمک های بلاعوض بهزیستی هستیم تا بتوانیم مبالغ کمتری از معلولان دریافت کنیم و هزینه آورده مددجویان به حداقل برسد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: حدود ۵۵۳ مسکن معلولان در استان در دست اجرا داریم و درخواست ما تامین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است تا سهم بلاعوض بهزیستی افزایش یاید.

 

شرفی گفت: سهم بلاعوض بهزیستی امسال برای تک معلول به ۱۰۰ میلیون تومان و دومعلول بالاتر در مناطق روستایی به ۱۵۰ میلیون تومان و در مناطق شهری به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است و درخواست افزایش این سهم را داریم.

 

وی در پایان بیان داشت: در شهرها ۳۰۰ میلیون و ۲۰۰ روستایی وام تسهیلات قرض الحسنه جهت ساخت مسکن پرداخت می شود و درخواست داریم تا سهم بلاعوض بهزیستی افزایش پیدا کند تا فشار کمتری به خانواده ها وارد شود.

 

 

کد خبر 1224085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha