کرونا، آثار زیان باری در مسائل تربیتی دانش آموزان برجای گذاشته است

میرزایی گفت: با توجه به بررسی بعمل آمده علمی و نتایج تحقیقات عدم حضور دانش آموزان در مدارس و آموزش های صرفاً مجازی اثرات زیان باری در مسائل تربیتی دانش آموزان و پائین آمدن سطح تاب آوری بخشی از جامعه دانش آموزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین میرزایی امروز در جمع کارشناسان مشاوره نواحی آموزش و پرورش استان زنجان با یادآوری نگاه تربیتی به تبعات ناشی از کرونا در بین دانش آموزان و پیامدهای پساکرونا  بر وضعیت فعلی خانواده ها ودانش آموزان، بیان داشت: با توجه به بررسی بعمل آمده علمی و نتایج تحقیقات عدم حضور دانش آموزان در مدارس و آموزش های صرفاً مجازی اثرات زیان باری در مسائل تربیتی دانش آموزان و پائین آمدن سطح تاب آوری بخشی از جامعه دانش آموزی شده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط روان شناختی و جسمانی دانش آموزان نسبت به آغاز آموزش ها بصورت تدریجی و با در نظر گرفتن ویژگی های رشدی و همچنین رعایت تناسب آمادگی های لازم ذهنی - روانی دانش آموزان اقدام نمایند.

 

وی استفاده از موقعیت های متنوع یادگیری و تربیتی اعم از سفرهای یک روزه تربیتی را بسیار مهم بر شمرد و بر ضرورت غنی سازی اوقات تفریح و فراغت دانش آموزان و کاهش استرس و افزایش میزان تاب آوری تأکید کرد.

 

این مسئول به حضور مشاوران مدارس جهت ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی تأکید نمود و در همین راستا اجرای طرح های مشاوره بویژه  تحلیل سلامت روان و تشکیل کارگروه مدیریت  فوریت های روانی- اجتماعی در مدارس و خط تلفنی ملی نماد 1570 را بسیارارزشمند دانست.

 

معاون پرورشی و فرهنگی در ادامه بر ضرورت به روز بودن و افزایش سطح علمی روانشناختی مشاوران تأکید نمود و در همین راستا به تبیین برنامه های توانمند سازی مشاوران در سال تحصیلی پرداخت.

 

میرزایی همچنین با توجه به تغییرات بوجود آمده در فرآیند کنکور در سال جاری بر آموزش و توجیه مشاوران ، معلمان ، دانش آموزان و خانواده ها در سطح مناطق و نواحی تأکید نمود.

 

در ادامه جلسه، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان در خصوص ساختار مشاوره در آموزش و پرورش و وظایف و عملکرد مشاوران مدارس توضیحاتی ارائه کرد و افزود: نگرش به مشاوره در آموزش و پرورش به عنوان فعالیت های یاورانه در مدارس باید به شکل مثبت تغییر کند و لازمه این امر فعالیت مطلوب و هدفمند و برنامه ریزی در مشاوره مدارس می باشد.

 

نیکوخواه بیان داشت: در حال حاضر در دوره پسا کرونا مشکلات روانی- رفتاری در بین دانش آموزان افزایش دارد و نیازمند به برنامه ریزی و کار مضاعف بر روی سلامت روان دانش آموزان و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار ضروری است.

 

وی اظهار داشت: امن ترین فضا برای خانواده ها جهت طرح مسائل و مشکلات فرزندانشان مراکز و هسته های مشاوره می باشد و در همین راستا استفاده از نیروهای متعهد، دلسوز و متخصص باید در نظرگرفته شود.

 

کد خبر 1224113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha