محرومیت گسترده از فرصت های شغلی و تحصیلی برای مسلمانان در «لیدز»

یک گزارش جدید به طور تکان دهنده ای از سوء استفاده و تبعیض علیه مسلمانان در شهر «لیدز» پرده برداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «leeds-live»، یک گزارش جدید به طور تکان دهنده ای از سوء استفاده و تبعیض علیه مسلمانان در شهر «لیدز» پرده برداشته است.

این گزارش حاکی از آن است که تقریبا نیمی از مسلمانان ساکن در لیدز احساس می کنند که به دلیل ایمانشان با آنها نابرابر رفتار می شود.

نظرسنجی از 221 مسلمان در شهر نشان داد که 49 درصد با این ایده که در حال حاضر به عنوان شهروندان برابر در لیدز با آنها رفتار می شود،مخالف بودند.

این گزارش که اسلام‌هراسی و تعصبات ضد مسلمانان در شهر را با جزئیات بررسی می‌ کند همچنین حاکی از آن است که بسیاری از قربانیان در سکوت از بلایی که بر سر آنها آمده است،رنج می برند.

بر اساس این گزارش دو سوم از کسانی که نفرت را تجربه کرده اند سوء استفاده و حملات تبعیض آمیز و اسلام هراسانه را به پلیس یا هیچ مقام دیگری گزارش نکرده اند.

«جاوید اختر»، عضو شورای کارگری لیدز که خود مسلمان است، گفت که بسیاری از گروه‌های اقلیت اعتماد خود را به این سیستم از دست داده‌اند، زیرا احساس می‌کنند به آنها گوش داده نمی‌شود.

مشاور اختر گفت: ما باید این رابطه و آن اعتماد را ایجاد کنیم تا مردم احساس کنند می‌توانند آن را گزارش کنند و حداقل یک پایگاه داده و سابقه آن را داشته باشیم.

وی افزود: من همیشه گفته‌ام که گروه‌های اقلیت از جمله مسلمانان فرصت‌های یکسانی در شغل و تحصیل ندارند. دلیل اینکه بسیاری از مسلمانان به سمت خوداشتغالی می روند این است که نردبان شغلی برای آنها باز نیست.

بر اساس گزارش های دریافت شده به طور کلی در همه کارهای صنعتی مسلمانان باید دو برابر همکاران خود سخت تر کار کنند تا همان حقوق را بگیرند.

این گزارش توسط مرکز «صلح، اعتماد و روابط اجتماعی» که در دانشگاه کاونتری مستقر است برای شورای شهر تهیه شده است.

گزارش شامل شهادت تعدادی از قربانیان ناشناس بود.

یک زن مسلمان در این باره گفت: من با بچه‌های کوچکم در پارک «راندهای» قدم می‌زدم و مردی با فریاد به من گفت که روسری ام را بردارم زیرا در بریتانیا زندگی می‌کنم.

فرد دیگری گفت: من در مک‌دونالد بودم و یک دختر مسلمان که حجاب داشت مورد آزار و اذیت فردی قرار گرفت، بنابراین من وارد عمل شدم و به دنبال او رفتم و آن زن به من حمله کرد.

 برخی از قربانیان گفتند که از ترس عواقب حوادث را گزارش نکرده‌اند، در حالی که برخی دیگر به ناتوانی در ارائه شواهد کافی اشاره کردند.

یافته‌های این گزارش هفته آینده در برابر اعضای ارشد شورای شهر لیدز قرار خواهد گرفت، زیرا انتظار می‌رود مقامات محلی تعریف خاصی را برای تعصب ضد مسلمانان اتخاذ کنند. این کار در مناطق دیگر در سراسر کشور از جمله در برادفورد انجام شده است.

این شورا می‌گوید که اتخاذ یک تعریف بسیار مهم است، زیرا بر اساس قوانین فعلی استوار است و به مقامات و جوامع کمک می‌کند با یک هدف مشترک در مقابله با نفرت کار کنند.

کد خبر 1224155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha