انجام ۲ هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی در طرح طاها توسط اداره استاندارد ملایر

خالقی گفت: از مهر ماه سال گذشته تا مهر امسال ۲ هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی در طرح طاها توسط اداره استاندارد ملایر انجام شده است.

«داریوش خالقی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر به اهمیت موضوع استانداردسازی در حوزه های مختلف تولید و خدمات اشاره کرد و گفت:  با توجه به شعار سال سازمان جهانی استاندارد مبنی بر " استانداردها چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر"، استانداردها ‏را زبان مشترک و اساسی ترین الزام برای تجارت بین الملل است.‏

 

رئیس اداره استاندارد ملایر به اهمیت استانداردها به عنوان یک مبنای فنی و قانونی قابل استناد در تعریف حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و افزود:  حمایت ‏از مصرف کنندگان محصولات و خدمات گیرندگان  از اصول اساسی و رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد است..‏

وی در خصوص استانداردسازی در حوزه های مختلف تولید و خدمات در شهرستان های ملایر، نهاوند ‏و تویسرکان تصریح کرد::این اداره در راستای انجام امور محوله و تحقق اهداف سازمانی مجدانه تلاش کرده است.

وی با اشاره به  عملکرد حوزه تحت پوشش اداره استاندارد ‏ملایر، از مهرماه ۱۴۰۰ تا مهر ماه امسال، افزود: از ‏مهر سال گذشته تاکنون ‏۲۱ هزار و ۱۱۴‏ تن، وزن کل ‏محصولات صادراتی مورد ‏تایید در این سه شهرستان بوده است.‏

خالقی صدور هشت ‏مورد پروانه کاربرد علامت ‏استاندارد،‏ صدور ‏۸۶۹‏ مورد گواهینامه ‏انطباق محصولات ‏صادراتی ‏‏و ابطال ۱۱ مورد پروانه کاربرد علامت استادارد را از اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته دانست .

‏وی 14  مورد تعیین ماهیت صادراتی، ‏ ۸۷۳‏ مورد نمونه برداری صادراتی از ‏واحدهای تولیدی، ‏‏‏۲۶۳‏ مورد بازدید فنی- نظارتی و 108 مورد صدور تاییده آسانسور را  نیز از دیگر اقدامات اداره استاندارد ملایر طی یک سال گذشته دانست.

 

وی 2 هزار و 264 مورد بازرسی در طرح طاها، ، 889 مورد  نمونه برداری ادواری از  واحدهای تولیدی ، 19 مورد نمونه برداری طرح طاها و پنج مورد اقدامات حقوقی را نیز از دیگر اقدامات انجام  شده اداره استاندارد ملایر طی یک سال گذشته دانست .

خالقی اضافه کرد: تعداد واحدهای فعال 128 واحد و واحدهای غیر فعال نیز 37 مورد ، تعداد فرآورده در این مدت 299 مورد و تعداد پروانه معتبر نیز 127 مورد بوده است.

کد خبر 1224169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha