تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت آثار موسیقایی

معاون امور هنری در نشست شوراهای تخصصی موسیقی بر ضرورت افزایش کیفیت آثار موسیقایی تاکیدکرد.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست شوراهای تخصصی موسیقی با حضور آقایان حمید شاه آبادی، معاون محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمد میرزمانی، مدیرکل دفتر موسیقی، عصر روز یکشنبه 21 اسفندماه برگزار شد.

 

در این نشست حمید شاه آبادی با اشاره به اهمیت توجه به هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی به موضوع تکریم پیشکسوتان موسیقی پرداختند و بر افزایش حمایت های مادی و معنوی از این هنرمندان تاکید کردند. اعضای این جلسه، نیز ضمن قدردانی از فعالیتها و حمایتهای صورت گرفته، اهمیت توجه به این قشر از هنرمندان را مورد تاکید قراردادند. یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه ضرورت توجه به مسائل موجود در زمینه صدور مجوز فعالیتهای موسیقی در کشور بود.


معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این جلسه بر افزایش کیفیت کارشناسی آثار موسیقیایی جهت کسب مجوز تاکید کرده و ضرورت توجه به این مهم را خاطر نشان ساخت. اعضای این شورا نیز بر تلاش در جهت افزایش کیفیت موسیقی در کشور، خصوصاً موسیقی پاپ تاکید داشتند.

 

در این جلسه توجه به کشف استعدادهای جوان در حوزه موسیقی کشور و اهمیت استعداد یابی در این بخش و هدایت فعالیتهای موسیقیایی جوانان به سمت موسیقی فاخر مورد تاکید قرار گرفت.


تاکید بر لزوم آموزش موسیقی کودک و اهمیت فراهم شدن بستری برای رشد و توسعة بیش از پیش موسیقی در حوزه کودک و نوجوان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.


سیدمحمد میرزمانی، مدیرکل دفتر موسیقی، با اشاره به اهمیت تخصصی‌تر شدن شوراهای موسیقی گفت: شوراهای موسیقی در دفتر موسیقی به پنج شورای مجزا تفکیک شده است.

 

وی افزود: شورای موسیقی نواحی، شورای موسیقی ارکسترال، شورای موسیقی کودک و نوجوان، شورای موسیقی سنتی و شورای موسیقی پاپ از جمله این شوراهاست که فعالیت این حوزه را بصورت تخصصی ارزشیابی می کنند.


مدیرکل دفتر موسیقی ضرورت توجه به تخصصی تر شدن و اهمیت کارشناسی حوزه‌های مختلف موسیقی را یادآور شد و افزود: هدف از تشکیل این پنج شورا را بررسی و ارزشیابی فعالیت های موسیقی به صورت تخصصی تر و بکارگیری نگاه کارشناسی، دقیق تر دانست.


بنا به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان این جلسه شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی در این شوراها را ارزشمند دانستند و ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همدلی مسئولان و متخصصان حوزه موسیقی به اهداف و سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه دست یابیم.


گفتنی است، داود گنجه ای، هادی منتظری، هنگامه اخوان، زیدا... طلوعی، مسعود شعاری، شاهین فرهت، علی بکان، هومان اسعدی، درویش رضا منظمی، کیوان کیارس و علی تفرشی، از جمله هنرمندان حاضر در این جلسه بودند.

پایان پیام/

کد خبر 122419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha