توجه به معماری اسلامی و ساخت مساجد ضروری است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توجه به معماری اسلامی و ساخت مساجد در مراکز مختلف شهر و شهرک های جدید الاحداث ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، (5 بهمن) در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت شوراها و فعالیت های آنها گفت: شوراها نقش موثری در ساخت و ساز شهری دارند و این نقش باید بیشتر با توجه به معماری اسلامی انجام شود.


وی ادامه داد: شوراها موظف به جا نمایی و اختصاص فضای مناسب به مساجد، حسینیه ها، مراکز فرهنگی و آموزشی در مکان های مختلف شهری و روستایی به ویژه در شهرک های جدید هستند.


این مقام مسئول شوراها را نمادی از مشارکت مردمی و مردم سالاری دینی در جامعه دانست و اضافه کرد: کار شوراها با مشارکت و همکاری مردم صورت می پذیرد.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: شوراها ی شهر و روستا باید با انجام برنامه ریزی های مدون و حساب شده مصوبات سازنده ای در زمینه های مختلف برای شکوفایی و رشد جامعه داشته باشند.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید از امکانات موجود بیشترین بهره را در آبادی و آبادانی شهرها و روستاها ببرند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یاد آور خاطرات زیبایی برای مردم ایران اسلامی است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: این پیروزی بزرگ و افتخار آفرینی ملت ایران در این ایام و هشت سال دفاع مقدس سبب شده که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت های مهم علمی و اقتصادی منطقه و جزو امن ترین نقاط دنیا باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 335936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha