واكاوی معانی آیات بیست و چهارم تا بیست و هفتم سوره مباركه ابراهیم در مسیر انس رادیو قرآن

مسیر انس كه با محوریت آموزش حفظ، ترجمه، قرائت و تجوید قرآن كریم شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت ۹ صبح به مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن رادیو قرآن می رود.

به گزارش  خبرگزاری شبستان، مسیر انس در برنامه روز شنبه بیست و سوم مهر ماه با حضور استاد كریم دولتی به بررسی معنایی واژگان آیات بیست و چهارم تا بیست و هفتم سوره مباركه ابراهیم با ترجمه كلمات، عبارات و الفاظ این آیات پرداخت.

 

در ادامه استاد كریمی طی سخنانی گفت: انشاء الله خداوند متعال به بركت انس و الفت با قرآن كریم زندگی ما را قرآنی گردانده و عاقبت خوب و خوشی در انتظارمان باشد.

 

 وی در ادامه افزود: خداوند در آیه بیست و چهارم سوره مباركه ابراهیم به دنبال طرح مثل و نشانه ای است. خداوند سخن پاكیزه و كلمه طیبه ای را مثال زده و آن را به درخت سالمی تشبیه نموده كه ریشه ثابتی داشته و شاخه ها و برگ های آن در آسمان است. این درخت را خداوند به اعتقاد صحیح كه در وجود افراد رخنه نموده، تشبیه كرده است.

 

گفتنی است برنامه "مسیر انس" در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تولید، پخش و تقدیم مخاطبان رادیو قرآن می شود. این برنامه شنبه ها با موضوع آشنایی با ترجمه قرآن كریم و بررسی معنایی واژگان آیات شریفه سوره ها، برای انس بیشتر قرآن كریم با حضور كارشناس مسلط به واژه شناسی و ترجمه قرآن كریم، دكتر كریم دولتی، به تبیین معانی آیات الهی و ترجمه صحیح قرآن كریم پرداخته و به تهیه كنندگی علیرضا صفرزاده تقدیم شنوندگان می‌شود.

کد خبر 1224204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha