۷۰ تن سهمیه آرد برای عشایر کوچ رو در نظر گرفته شد

سرپرست اداره امور عشایری شیروان گفت: ۷۰ تن سهمیه آرد برای عشایر کوچ رو این شهرستان به منطقه قشلاقی مراوه تپه در نظر گرفته شد.

«قاسم رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: با توجه به کوچ عشایر این شهرستان به منطقه قشلاقی مراوه تپه جهت تأمین نان و عدم کمبود نان، 70 تن سهمیه آرد به مدت یک ماه در نظر گرفته شده که هم اکنون در حال توزیع است.

 

سرپرست اداره امور عشایری شیروان عنوان کرد: توصیه می شود عشایر قبل از آغاز کوچ حتماً برای تهیه آرد مراجعه کنند تا در مسیر کوچ دچار کمبود نان نشوند، از ماه های قبل طبق سنوات گذشته تدابیر لازم از جمله تهیه آرد، سبوس و غیره برای عشایر کوچرو شهرستان به منطقه ییلاقی مراوه تپه که طی مدت یک ماه در مسیر هستند صورت گرفته تا دچار هیچ گونه مشکل و کم و کاستی نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: 800 خانوار عشایری مشتمل بر چهار هزار نفر و دارا بودن 80 هزار رأس دام سبک از این شهرستان به منطقه ییلاقی مراوه تپه کوچ خود را آغاز کردند که به ازای هر خانوار چهار نفره یک کیسه آرد برای یک ماه و خانوار بالای چهار نفره 2 کیسه آرد تحویل داده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیسه آرد برای عشایر شهرستان 370 هزار ریال است تصریح کرد: همچنین توصیه می شود عشایری که بره پرواری دارند با مراجعه به شرکت تعاونی عشایری نسبت به تهیه سبوس اقدام کنند که برای هر خانوار 500 کیلوگرم با قیمت هر کیلویی 65 هزار و 200 ریال در نظر گرفته شده است.

 

رضایی اضافه کرد: عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1224215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha