اجرای طرح شمیم خدمت در جوار امامزادگان/مهارت افزایی و ایجاد اشتغال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

معممی مقدم با اشاره به اجرای طرح «شمیم خدمت»، گفت: این طرح با هدف مهارت افزایی،توانمندسازی و ایجاد اشتغال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود.

«رضامعممی مقدم»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «شمیم خدمت» در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف به کارگیری کارآفرینان نمونه در جهت مهارت افزایی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف مردم به خصوص اقشار کم برخوردار اجرا می شود.

 

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در قالب این طرح آموزش،اشتغال، تولید با محوریت بقاع متبرکه مورد توجه قرار می گیرد،بیان کرد: در قالب این طرح توانمندسازی افراد کم برخوردار مورد توجه قرار می گیرد و این طرح در قالب سه گام آموزش و مهارت آموزی،ایجاد اشتغال و عرضه و فروش محصولات تولیدی انجام می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های که در گام آموزش و مهارت آموزی دنبال می شود، گفت: در این مرحله  با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه با سازمان ها و نهادهای مرتبط تعامل انجام می شود و از تجربیات کارآفرینان نمونه و صاحبان مشاغل استفاده می شود.

 

معممی مقدم با اشاره به دستگاه های که با آنها در اجرای این طرح تعامل صورت می گیرد،گفت: سازمان فنی و حرفه ای، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه،سازمان بسیج، دفتر تبلغات اسلامی، معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امدا امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی،وزارت جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی از جمله دستگاههایی است که با آنها تعامل در اجرای این طرح صورت می گیرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه به حرفه هایی که در قالب این طرح کارآفرینی صورت می گیرد،اشاره کرد و گفت:فرش بافی گلیم بافی،خیاطی،نمددوزی،چرم دوزی، پرورش گیاهان دارویی، خوشنویسی و نقاشی، پرورش مرغ خانگی، تولید شیرینی جات و ترشی جات خانگی،نجاری و منبت کاری از جمله  مشاغلی است که در مورد آنها آموزش، اشتغال صورت می گیرد.

 

وی ابراز کرد: مراکز افق بقاع متبرکه با فراهم نمودن زیر ساخت های لازم می توانند این ظرفیت را به وجود آوردند که کارآموزان، تولید کنندگان و تمام کسانی که می توانند محصولات را  تولید و عرضه نمایند برای فروش به نمایش عموم گذارند. عرضه محصولات تولیدی در سه قالب ایجاد فروشگاه در جوار بقاع متبرکه،ایجاد بازارچه های خیریه، و فروش در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

 

معممی مقدم با اشاره به اینکه در قالب این طرح در سال گذشته اقداماتی همچون راه اندازی کمیسیون شمیم خدمت درستاد سازمان اوقاف،تعیین شرح وظایف جهت ایفای نقش و مشارکت مردم،تشکیل ستاد راهبری طرح در ادارات کل استانها، تاکید بر برون سپاری طرح به کارآفرینان موفق و برتر استان،تاکید برمشارکت حداکثری دست اندرکاران بقاع متبرکه و متولیان موقوفات دنبال شد.

 

 

کد خبر 1224223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha