تحقق ۱۰۹ درصدی درآمدهای مالیاتی گلستان در سال جاری/ ۱۱۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شد

حاجی مشهدی از تحقق ۱۰۹ درصدی درآمدهای مالیاتی گلستان در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: درآمدهای مالیاتی استان در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «قربان حاجی مشهدی» امروز (دوشنبه 25 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در 6 ماهه اول امسال، درآمدهای مالیاتی استان تحقق 109 درصدی داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: بر اساس منابع مالیاتی مختلف، از مجموع 921 میلیارد تومان سهم استان، در این مدت 991 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان تحقق یافته است.

 

وی ادامه داد: از این مقدار، 110 درصد تحقق در مالیات های مستقیم و 101 درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

 

حاجی مشهدی گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی با 171 درصد بیشترین و مالیات نقل و انتقال سهام و مالیات بر ارزش افزوده کمترین رشد را با 40 درصد داشته است.

 

وی با اشاره به مالیات نقل و انتقال، افزود: مالیات نقل و انتقال با 108 درصد و سایر کالا با 95 درصد تحقق مالیاتی داشته است.

 

مدیرکل امور مالیاتی گلستان، دلایل افزایش مالیات در استان را شناسایی برخی از مودیان مالیاتی و فرار از مالیاتی بیان کرد.

 

وی از پرداخت 110 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در 6 ماهه امسال خبر داد و اظهارداشت: در 6 ماهه سال 1400، 40 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع شده بود در صورتی که تنها وصولی ماه گذشته ارزش افزوده در استان 40 میلیارد تومان بوده است.

 

حاجی مشهدی گفت: متاسفانه شهرداری ها در امر فرهنگسازی مالیاتی ما را تنها می گذارند و هیچ کمکی نمی کنند. باید به مردم اطلاع رسانی شود که این عوارض واریزی از محل مالیات بر ارزش افزوده صرف عمران و آبدانی آن شهر می شود.

 

وی با بیان اینکه یک درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده نیز برای بیمه سلامت به حساب وزارت بهداشت واریز می شود، افزود: در 6 ماهه امسال 46 میلیارد تومان برای یک درصد بیمه سلامت مردم واریز شد.

 

 

کد خبر 1224256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha