مراسم تشییع و تدفین پیکر یک شهید گمنام در اهواز برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۸ ساله، در روز هشتم آبان در پارک شهید صباغان اهواز با حضور جامعه دانش‌آموزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سردار عبدالرضا حاجتی امروز دوشنبه (25 مهر) در جلسه هماهنگی اولین تشییع و تدفین دانش‌آموزی شهید گمنام در خوزستان اظهار کرد: امروز دشمن در حوزه رسانه و به خصوص فضای مجازی یک ابرقدرت و دارای یک امپراطوری بزرگ است و هر کجا نتوانست از اهرم‌های دیگر استفاده کند بتواند از این ظرفیت بهره ببرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان افزود: در چند سال اخیر به بهانه کرونا تمام نوجوانان و جوانان ما بی‌هیچ محدودیتی وارد بستر فضای مجازی شدند و دشمن لحظه‌ای از این فرصت غافل نشد و ما باید اعتراف کنیم که غفلت کردیم.

 

وی با بیان اینکه همین دشمن را می‌توان با پاتک‌های فرهنگی زمین‌گیر کرد ادامه داد: یکی از پاتک‌های فرهنگی ما به فضای موجود، برگزاری همین مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام دانش‌آموزی است که قرار است توسط جامعه دانش‌آموزی استان برگزار شود.

 

سردار مرادحاجتی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هشتم آبان پیکر مطهر یک شهید گمنام 18 ساله در پارک شهید صباغان واقع در 24 متری، روبه‌روی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تشییع و با حضور جامعه دانش‌آموزی استان به خاک سپرده می‌شود.

 

مسعود حمیدی‌نژاد نیز با اشاره به اغتشاشات اخیر و مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان برای رسیدن به اهداف دشمنان عنوان کرد: هر کجا که غفلت کردیم از همان جا ضربه خوردیم؛ ما نتوانستیم در بسیاری از موارد آن‌گونه عمل کنیم که انتظار می‌رفت و فرهنگ غنی دفاع مقدس یکی از مواردی است که باید به غفلت‌هایمان اعتراف کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش به شبیخون فرهنگی اشاره کردند و نسبت به این اقدام دشمن هشدار دادند اما اقدامات پیشگیرانه از سوی نهادهای فرهنگی کشور به درستی صورت نگرفت و امروزه شاهد هستیم که خیلی از این آشوب‌ها و ابراز احساسات خیابانی محصول همین فاصله‌های ما با نسل نوجوان و جوان است.

 

وی اذعان کرد: دشمن زمین بازی را تغییر داده و تمرکزش را روی نسلی که آینده‌سازان مملکت گذاشته است، گذاشته و قصد دارد نسل نوجوان ما را به گونه‌ای پرورش دهند که خودشان می‌خواهند که در این راستا، تشییع و تدفین این شهید گمنام در این برهه از تاریخ توسط جامعه دانش‌آموزی می‌تواند اقدامی باشد که به دشمن بفهمانیم نوجوانان ما هنوز هم بصیرت لازم را دارند و گول نقشه‌های شیطانی آنها را نمی‌خورند.

 

کد خبر 1224283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha