گسست نسل ها مهمترین تهدیدهای انقلاب های ایدئولوژیک محسوب می شود

حجت‌الاسلام نصیری فرد مهمترین تهدیدهای انقلاب های ایدئولوژیک را گسست نسل ها عنوان کردوگفت:یعنی انتقال نیافتن مبانی اصلی به نسل های بعدی؛ انقلاب نسل ها انقلابی در درون خود آن انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، حجت‌الاسلام «عباس نصیری فرد» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جهاد تبیین گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین واجب عینی فوری است؛ یعنی بر همه افراد به خصوص نخبگان واجب است، بر این اساس باید پیش نیازهایی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به شیوه مواجهه با بیانات مقام معظم رهبری، آسیب‌شناسی جهاد تبیین، آگاهی از جنگ شناختی و ترکیبی، شناخت مهارت‌ها و تکنیک‌های جهاد تبیین، استفاده از مدل تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دست یافتن به راهکارهای عملی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، آشنایی با منظومه فکری رهبری و عدم ورود افراد غیر متخصص به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوربا تأکید براینکه زمینه پژوهی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ یعنی وقتی مقام معظم رهبری کلیدواژه ای مثل سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی یا اقتصاد مقاومتی و... را مطرح می‌کنند، زمینه پژوهی صورت پذیرد ادامه داد:  این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جهاد تبیین تأکید دارند به این دلیل است که پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان، دشمن با جنگ شناختی، افکار مردم را در دست گرفته و به مردم می‌گوید مشکلات شما اساساً بخاطر دین، مذهب و اعتقاداتتان است، به همین منظور رهبری به جهاد تبیین تأکید دارند.

 

وی با اشاره به پژوهش هایش در منظومه فکری مقام معظم رهبری،اظهارداشت: اگر در کلیدواژه های منویات رهبر معظم انقلاب دقت و پژوهش نشود، نتیجه لازم نخواهیم گرفت و باید زمینه پژوهشی درباره منویات رهبری داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام نصیری فرد به آسیب‌شناسی جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: شخصی که می‌خواهد موضوعی را تبیین کند، اگر نسبت به مبانی آگاهی نداشته باشد، در کار خود موفق نخواهد بود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوربا بیان اینکه تبیین نیاز به تحلیل دارد، گفت: پیش‌نیاز تحلیل، آگاهی است و در عین حال عدم شناخت مخاطب و اولویت‌های او، قراردادن تبیین مبتنی بر گروه‌ها و احزاب، کیفیت را فدای کمیت کردن، عرضه مطالب بی اساس و توجیه و مقابله با همه شبهات، از جمله آسیب‌هایی است که در حوزه جهاد تبیین باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

وی مهمترین تهدیدهای انقلاب های ایدئولوژیک را گسست نسل ها  عنوان کردوافزود: یعنی انتقال نیافتن مبانی اصلی به نسل های بعدی؛ انقلاب نسل ها انقلابی در درون خود آن انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام نصیری فرد با بیان اینکه مفاهیمی چون عدالت، ارزش های دینی، آزادی و استقلال مبتنی بر معارف و آموزه های دینی از مهمترین موضوعات جهاد تبیین است اضافه کرد:  البته نه آن آزادی که بر اساس مفاهیم غربی ولنگاری محسوب می‌شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در ادامه با اشاره به اینکه سن ٨۴ درصد بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر بین ١۵ تا ٢٢ سال است تصریح کرد: حضور نسل جوان و نوجوان در ناآرامی ها ضرورت جهاد تبیین را دوچندان می کند.

 

وی درخصوص رویکرد و شعارهای اغتشاشگران، گفت: در سالهای گذشته شعارها در نقض انقلاب و حاکمیت بود، ولی در اغتشاشات اخیر شعارها در راستای نفی حاکمیت بود، یعنی شعارها از نقض حاکمیت به نفی حاکمیت رسید.

 

حجت‌الاسلام نصیری فرد با تأکید براینکه این افراد گاهی از دین بی‌خبرند و حاکمیت ولایت فقیه را با حکومت دیکتاتوری مقایسه می کنند ادامه داد:  بسیاری از بازداشت‌شدگان خیلی قصد براندازی نداشتند، ولی مشکلات کشور را ناشی از ولایت فقیه می دانستند که تصور درستی نبود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تبیین نشدن مسائل را ریشه اصلی ناآرامی ها وحوادث اخیر درکشور دانست وافزود: اغتشاشگران ریشه مسائل و مشکلات را در جای دیگری می‌دیدند.

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر کشور به ایران فضای حقیقی و ایران فضای مجازی تبدیل شده است اضافه کرد: ایران فضای حقیقی که استوار و پایدار است، با ایران فضای مجازی که ایران دچار تردید و سقوط بود، در اغتشاشات محور قرار گرفت و این دو در مقابل هم بودند.

 

حجت‌الاسلام نصیری فرد تمرکز دشمنان را درایران فضای مجازی  عنوان کردوافزود: بعضی گمان کردند با حضور و تسخیر خیابان‌ها می‌توانند بر آن حاکم شوند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوردر تبیین تفاوت فضای مجازی و حقیقی در اغتشاشات اخیر ابراز داشت: همه دیدند هرچه در این اغتشاشات علیه حجاب شعارداده شد بر فضای واقعی تاثیری نداشت، ایران حقیقی کشوری مقتدر و پیشرو علمی و قدرتمند در منطقه است و در شرایط این اغتشاشات زنان مانند قبل به زندگی خود مشغول بودند.

 

وی  تصریح کرد:  سلبریتی‌ها لیدرها و رهبران حضور خیابانی اخیر دانشجویان و دانش‌آموزها بودند، زیرا سلبریتی ها در فصای مجازی تاثیر دارند نه فضای واقعی و کاربران فضای مجازی نیز بیشتر دانشجویان بودند زیرا بیشتر از فضای واقعی در فضای مجازی زندگی می کنند.

 

حجت‌الاسلام نصیری فرد با تأکید براینکه اگر فاصله بین ایران فضای مجازی و واقعی را از بین نبریم، امکان تکرار این دست اغتشاشات با فاصله کوتاه دور از انتظار نیست ادامه داد: اگر بخواهیم جلوی این مسائل گرفته شود باید با جهاد تبیین فاصله بین فضای مجازی و واقعی را از بین برد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشورتصریح کرد: دستگیرشدگان اخیر با ٢٠ دقیقه صحبت دچار تردید می شدند و با یکساعت صحبت کلا متحول می‌شدند و این نشان می دهد دشمن بر روی تفکر جوانان کار کرده است.

 

کد خبر 1224338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha