خدمت رسانی ویژه به زائران رضوی در دستور کار ستاد میقات الرضا(ع) خراسان جنوبی

عباس زاده با اشاره به اینکه علاوه بر دهه آخر ماه صفر، در سایر ایام سال و به ویژه ایام تابستان باید مکان هایی برای اسکان و پذیرایی و استراحت زائران رضوی راه اندازی شود، گفت: این مهم در دستور کار ستاد میقات الرضا استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده ظهر امروز (25 مهر) در جلسه ستاد میقات الرضا(علیه السلام) استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در مسیر گذر زائران امام رضا(علیه السلام) قرار دارد، اظهار کرد: این مهم از نعمت های الهی بر مسئولان و مردم استان است که باید قدر آن را بدانیم و در راستای وظایف خود نسبت به زائران، جدی تر از قبل کار کنیم.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در محور و مسیر گذر زائران حرم رضوی از بیش از 8 استان جنوبی کشور و همچنین زائران پاکستانی قرار دارد، گفت: میقات الرضا(علیه السلام) با هدف خدمت به زائران حریم رضوی بزودی در استان به صورت رسمی راه اندازی می شود.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه علاوه بر دهه آخر ماه صفر، در سایر ایام سال و به ویژه ایام تابستان باید مکان هایی برای اسکان و پذیرایی و استراحت زائران رضوی راه اندازی شود، افزود: این مهم در دستور کار ستاد میقات الرضا استان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه برای خدمت رسانی بهتر به زائران ایرانی و خارجی حریم رضوی در سال آینده، از هم اکنون جلساتی را برگزار و نیازسنجی های لازم در بحث های زیرساختی صورت خواهد گرفت، گفت: دولت به وظایف خود در زمینه تامین زیرساخت های میقات الرضاها در سطح استان عمل خواهد کرد و در مرحله اجرا،‌پذیرایی و اسکان زائران کار کاملا به صورت مردمی و خیرین صورت خواهد گرفت.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مواکب مردمی هستند و باید مردمی بمانند، ادامه داد: دستگاههای دولتی تنها زیرساخت های مورد نیاز مواکب را فراهم می آورند و کار اصلی که تامین، توزیع پذیرایی و اسکان و ... است، بر عهده خیرین و مردم است و دولت دخالتی نمی کند، چراکه اعتقاد داریم اصل موکب داری و پذیرایی یک کار مردمی و خودجوش است.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه تجهیز شدن موکب ها به امکانات زیرساختی لازم برای اسکان و پذیرایی زائران، علاوه بر مناسب های مختلف سال، می تواند در شرایط بحرانی نیز به کمک کشور بیایید، خاطرنشان کرد: موکب ها در شرایط بحران می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1224355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha