مسئول واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشت پاییزه دیم در این شهرستان هنوز آغاز نشده است زیرا بارندگی صورت نگرفته و در این صورت کشت با تاخیر انجام خواهد شد.

«نوروزعلی دیندار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: همه ساله آغاز کشت پاییزه غلات در این منطقه کوهستانی و سردسیر از اوایل پاییز تا اوایل زمستان ادامه دارد که امسال کشت دیم در این شهرستان هنوز آغاز نشده زیرا بارندگی صورت نگرفته و در این صورت کشت با تاخیر انجام خواهد شد.

 

 

مسئول واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به اینکه توزیع بذر در اراضی دیم آغاز شده است عنوان کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش بارندگی برای کشت و عملکرد بهتر محصول به کشاورزان توصیه می شود از کودهای پایه و بذر استفاده کنند، با استفاده از بذر خوب گیاهچه خوبی مستقر می شود.

 

 

وی با بیان اینکه امسال از ابتدای آغاز کشت تاکنون 200 هکتار از ارراضی شهرستان زیر کشت پاییزه غلات(گندم و جو آبی) قرار گفته است؛ خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود 6 هزار و 500 هکتار گندم آبی، 4 هزار و 700 هکتار جو آبی، 15 هزار هکتار گندم دیم و 7 هزار هکتار جو دیم در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شود.

 

 

 

دیندار با بیان اینکه سال گذشته 31 هزار و 500 هکتار غلات در این شهرستان کشت شد؛ اضافه کرد: از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم بود. و امسال میانگین تولید هرهکتار در اراضی آبی، ۳.۵ تن و دیم، ۱.۵ تن است که برداشت آن ابتدای خردادماه صورت خواهد گرفت.

 

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی که چندین سال است درگیر آن هستیم به کشاورزان توصیه می شود از سیستم های آبیاری نوین که ۸۵ درصد کمک بلاعوض و ۱۵ درصد آورده متقاضی است، استفاده کنند.

 

 

 

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

کد خبر 1224415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha