بهره گیری از توانمندی و تاثیرگذاری روشندلان در جامعه ضروری است

جعفری با تاکید بر بهره گیری از توانمندی و تاثیرگذاری روشندلان در جامعه گفت: همه دستگاه ها دولتی و غیر دولتی باید از توانمندی این عزیزان بهره بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «محمد رضا جعفری» در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولین که با همکاری انجمن نابینایان استان مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، گفت: افراد با هر معلولیتی که دارند عضوی از جامعه هستند و باید زمینه برای زندگی راحت و بی دغدغه آنها فراهم شود.

 

معاون اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ضمن قدردانی از خدمات و زحمات بهزیستی استان به جامعه هدف، افزود: روشندلان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند و باید همه دستگاه ها اجرایی دولتی و غیر دولتی از ظرفیت های بالقوه ایشان استفاده کنند.

 

وی روز جهانی عصای سفید را پیام‌آور توانمندی روشندلان در جامعه دانست و بیان کرد: روشندلان در جامعه تأثیرگذاری و توانایی‌های بی‌شماری دارند، از این رو نامگذاری یک روز به نام آنها، نشانه عزم و تکریم از توانایی‌های نابینایان است.

 

این مقام مسئول همچنین بر رعایت حقوق شهروندی برای این عزیزان نیز تاکید کرد و ادامه داد: روشندلان و در کل معلولان عضوی از این جامعه هستند و حق کار، زندگی و تردد بدون مشکل را در جامعه دارند و همگان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای این عزیزان امری ضروری است چرا که این عزیزان شاید یکی از حواس پنج گانه را نداشته باشند ولی توانمندی های بسیاری دارند که نداشتن یکی از آنها مشکلی را ایجاد نمی کند.

 

گفتنی است؛ در این مراسم که با برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه، اجرای تئاتر، موسیقی و ... همراه بود؛ از اعضای مجموعه نابینایان و کم‌بینایان عصای سفید اراک و نابینایان فعال در عرصه‌های مختلف با اهدای لوح قدردانی شد.

 

کد خبر 1224419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha