رسانه‌ها برای جهاد تبیین وارد میدان شوند

حجت الاسلام نصیری فرد نقش رسانه و اصحاب مطبوعات را در جهاد تبیین مهم عنوان کردو گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه‌ها است و باید رسانه‌ها برای جهاد تبیین وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، حجت‌الاسلام‌ «عباس نصیری فرد» در نشست جهاد تبیین با خبرنگاران با اشاره به اهمیت و تخصصی بودن حوزه رسانه گفت: مسئولان کشور در بخش‌های مختلف باید از مشاوران رسانه‌ای متخصص و انقلابی بهره بگیرند تا امور به نحو مطلوبی پیش رود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور راه چاره و بیمه کردن انقلاب و نظام را تبیین حقایق و واقعیت‌ها دانست وافزود: اگر واقعیت‌ها بیان نشود مبانی انقلاب و اسلام بیان نشود و ارزش‌های انقلاب به نسل بعد از انقلاب انتقال داده نشود آنچه انقلاب و نظام را تهدید می‌کند انقلاب نسل‌هاست.

 

وی با اشاره به اینکه نسل جوان دچار خلاء است، اظهار کرد: اگر خلاء بین نسل‌ سوم و چهارم انقلاب و نسل‌های قبل پر نشود و فاصله از بین نرود ما از این به بعد از این مسائل فراوان داریم و اغتشاشات متعددی رخ می‌دهد.

 

حجت الاسلام نصیری‌فرد افزود: اگر رسانه‌های داخلی زودتر به تبیین واقعیت درگذشت مهسا امینی ورود می‌کردند از اغتشاشات پیشگیری می‌شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد:اغتشاشات اخیر با تبیین واقعیت قابل پیشگیری بود.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر  سنشان بیشتر ۱۵ تا ۲۲ ساله بود، گفت: سردمدار اغتشاشات اخیر سلبریتی‌ها بودند که تنها در فضای مجازی شناخته می‌شوند و مخاطبشان جوانان هستند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد جوان‌ها با انقلاب مخالف نیستند افزود: ذهن آن‌ها تحریف‌شده چراکه واقعیت را نشنیدند و اگر تبیین لازم انجام شود متوجه می‌شوند.

 

حجت الاسلام نصیری‌فرد با بیان اینکه شلوغی‌ها در فضای مجازی بود، اما در فضای واقعی تأثیر چندانی نداشت و این نشان می‌دهد که دشمنان بر روی روان جوان ما کار کرده‌اند و پادزهر آن تبیین است، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در این ارتباط دارند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشوربا اشاره به اینکه در اغتشاشات انقلاب فضای مجازی داشتیم و ایران به دو صورت ایران فضای مجازی و ایران فضای واقعی بود اظهارداشت: در ایران فضای مجازی نظام در حال سقوط است، ایران ضعیف است و مردم پشت به حکومت کردند و این ایران در فضای مجازی ترسیم شده است اما ایران واقعی ایران مقتدر است که در منطقه قدرت برتر است.

 

وی با تأکید بر اینکه جوانی که اکنون شعار می‌دهد، اگر حقیقت را بداند انقلابی خواهد شد، گفت: نهادهای فرهنگی و آموزشی وظیفه آموزش حجاب را برعهده دارند اما در این ارتباط کوتاهی کرده کرده‌اند این نهادها قبل از پلیس باید اقدام کنند نه اینکه کار به عکس‌العمل بکشد.

 

حجت الاسلام نصیری‌فرد با بیان اینکه اغتشاش گران به گشت ارشاد و نیروی انتظامی حمله کردند و پلیس قانوناً به وظیفه ذاتی خود مبنی بر بازداشت بدحجابان عمل کرد، ابراز کرد: باید در زمینه آموزش بهتر عمل می‌کردیم.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در موضوع مهسا امینی به نیروی انتظامی حمله شد تصریح کرد: در واقع نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خود عمل کرد، اما در این زمینه ۱۱ فرایند وجود دارد و فرایند آخر گشت ارشاد است که به پلیس واگذار شده است؛ اما در مورد مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها آموزش‌وپرورش سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی اقدامات لازم و کارهای فرهنگی لازم را انجام ندادند و باید قبل از پلیس نهادهای فرهنگی و وظایف خود را انجام می‌دادند.

 

کد خبر 1224423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha