رفع موانع تجارت با کشور ترکمنستان/ صدور ویزا برای تجار ایرانی تسهیل می‌شود

یوسفی گفت: ترکمنستان بهترین بازار برای عرضه کالاهای ایرانی به شرط داشتن کیفیت و قیمت مناسب است.

«امیر یوسفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: توسعه تعاملات تجاری با کشور ترکمنستان و رفع موانع بر سر راه این هدف در دستور کار اتاق ایران و ترکمنستان قرار دارد.

 

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: اگر محصولات ایرانی کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشند، ترکمنستان بهترین بازار برای عرضه کالاهای ایرانی است.

 

وی بیان کرد: در راستای توسعه مناسبات تجاری با ترکمنستان، سفر ۴ روزه جمعی از تجار و بازرگانان گلستانی به کشور ترکمنستان انجام شد و مهمترین موضوعی که مورد گفتگو قرار گرفته تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان گلستانی بوده است.

 

یوسفی افزود: رفع موانع حمل و نقل ریلی و زمینی، بازگشایی عبور مرزی کامیون‌ها از مرز اینچه برون، راه اندازی بازارچه‌ مرزی حسنقلی در گمیشان و تقویت بازارچه اینچه برون، برقراری تردد مسافر و گردشگر از مرز اینچه برون، طراحی سایتی برای تبادل تولیدات، برپایی نمایشگاه‌های مشترک و افزایش ساعت فعالیت گمرک از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر پیگیری شد.

 

وی با اشاره به نیاز ترکمنستان به محصولات دانش بنیان و غذایی و همچنین خدمات فنی و مهندسی ایران، افزود: به دنبال برقراری روابط پایدار و بلندمدت با این کشور هستیم.

 

کد خبر 1224437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha